terug van vakantie in Frankrijk zal ik zoals beloofd mijn ervaringen op GPS gebied uit de doeken doen. De meest interessante belevenissen:
1) de Quest 2 die vele malen vastliep (geen reset dus, geen [Tekenen] op het display, maar helemaal niks meer doen), bijvoorkeur in of bij grote steden en/of wisselende ontvangst (al gebruikte ik altijd de externe antenne).

2) op de eerste dag het tegenkomen van een wel erg on-topic camper:

Hiermee worden dus wegen in kaart gebracht, kennelijk.

3) de soms erg interessante routeringen... Men neme een doorgaande D weg (de D901 in Normandie, voor de liefhebbers). Rood in Mapsource en op de Michelin kaart. Daar menen zowel de Quest 2 als Mapsource, dat het sneller is om een paar erg smalle weggetjes te nemen en terug die D901 op te gaan en zo iets sneller te zijn. Alleen ligt de gemiddelde snelheid op die (in Mapsource grijze) weggetjes een factor 2 lager... En dit gebeurde een aantal malen, dus ik maakte er de gewoonte van om elke route die we met de caravan gingen rijden vooraf te controleren en eventueel via-punten op te nemen waar nodig.
4) de (in)accuraatheid van het kaartmateriaal. laten we het zo zeggen: de onderkant van de auto is nu weer schoon.

5) geocachen... Weinig gedaan helaas. Weinig caches, waarvan de meesten virtueel (en niet echt leuk dus). Nee, Frankrijk is geen echt geocache land...
6) internet op de camping... niet aanwezig helaas, dus ik kreeg halverwege de trip behoorlijke ontwenningsverschijnselen van dit forum.

Maar, wel veel plezier gehad!