route Garmin - Mio

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
jervanheg

route Garmin - Mio

Bericht door jervanheg »

Vorige week een zij-aan-zij test met een Garmin LegendCX en een Mio H610. Route van Gent naar Gerlos (Oostenrijk).

Het eerste verschil werd duidelijk rond Saarbrucken. Geen van beide koos de echt snelste route (richtingKaiserslauteren/ Trier), maar wel door de B-weg Landau-Primasens. Korter wel, maar zeker niet sneller, integendeel.

Het TomTom effect werd het duidelijkst merkbaar aan de splitsing richting Munchen. Van oudsher (in de papierten-kaartentijd) gaat iedereen via Nurnberg, maar nu reden duizenden vakantiegangers slaafs hun TomTom/Garmin achterna via Stuttgart; een weg die weliswaar 20 km korter is, maar door het heuvelachtig gebied en de eeuwigdurende werken pakweg een uur langer is. Op die plaats besliste ik de beide toestellen te negeren en de "gewone" weg te volgen via Nurnberg, ...en reed zowat alleen op de ganse autoweg! Terwijl de baan via Stuttgart proppensvol files zat.

Vanaf daar liepen beide toestellen 100% overeen.

Nu, ivm de Mio H610, die ik kocht als kadootje voor mijn vrouw : een schitterend toestelletje hoor! en bovendien sneller/vlotter in berekenen en tekenen van kaarten; vele malen duidelijker dan op Garmin of TomTom! Het scherm is zeer klein maar dankzij anti-aliasing erg duidelijk. Dat er ook nog honderden MP3's, en/of 5 DVD films op kunnen is leuk meegenomen!

ted038
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: route Garmin - Mio

Bericht door ted038 »

jervanheg schreef:Vorige week een zij-aan-zij test met een Garmin LegendCX en een Mio H610.
[knip]
vele malen duidelijker dan op Garmin of TomTom!
vergeleken met je legend of een modernere autonavigatie-garmin ?
Zumo 550 : Ducati Multistrada 1200 S Touring 2012 & Renault clio TCE collection
Edge705HR : RB Xeon 600 ; RB ProSL 3000 (en nog 3 fietsen)

jervanheg

Bericht door jervanheg »

mio h610 versus TomTom One II, garmin Nuvi en tomtom 300, de drie toestellen die ik uitgebreid kon uitproberen. De mio rekent/tekent vlotter, de kaarten zien er beter uit op het schermpje dan op de tomtom schermen. En vooral vloeiender dan op de Garmin schermen (niets schokkends, vloeiend in-uitzoomen; etc).

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”