Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24 jan 2007 22:01
door mboelis
Als je 50000 km/jaar met een bus rondrijdt, zal je dat hoofdzakelijk op N-wegen en snelwegen doen. Daarvoor zal een Nuvi 350 prima zijn.
Als je niet bekend bent met het maken van routes op de PC, geen behoefte hebt aan een heel regiment instellingen die je toch nooit gebruikt, maar alleen van A naar B via de snelste weg wilt, dan heb je aan een Nuvi 350 genoeg.
Ben je eenmaal verslaafd geraakt aan de mogelijkheden van een 2610 die je ook benut, Tja, dan kan je verdrietig worden dat je collega het maar met een Nuvi 350 moet doen.
De uitdaging zou natuurlijk geweest zijn om je baas ervan te overtuigen dat je met een 2610/2720 veel beter af bent. De investering in een veel duurder model moet je op een of andere manier kunnen terugverdienen t.o.v. een Nuvi 350. Dat is het enige argument waar bazen naar kijken.
Dus kom maar op met je investeringsvoorstel voor een 2720 die je baas straks gaat betalen. Met TMC ontvanger.
Hmmm, het rampenplan. Kunnen we nog lachen?
Geplaatst: 25 jan 2007 08:53
door pheufk
mboelis schreef:
Dus kom maar op met je investeringsvoorstel voor een 2720 die je baas straks gaat betalen. Met TMC ontvanger.
TonH schreef:Ik hou het wel bij m'n 2610 en binnenkort kom in na een afspraak voor een 2720.
Die betaal ik zelf.
C U in Notter.
Ton
Als je het goed leest betaalt hij het zelf

Geplaatst: 25 jan 2007 09:27
door mboelis
pheufk schreef:Als je het goed leest betaalt hij het zelf

Dat is juist, maar het hoort nu toch wel een beetje een norm te worden dat je naast een auto, laptop en GSM van de zaak ook een navigatiesysteem van de zaak moet hebben. En dan het liefst van het type dat je privé ook graag wil gebruiken.
Dat werkt enorm motiverend

En managers horen te weten dat een gemotiveerde werknemer een hogere produktie leveren en minder fouten maken. En Zie: daar al twee argumenten om tot aanschaf te komen van de bedrijfs BNSvP (Bedrijfs Navigatie Systeem voor Privégebruik). Betaald door de baas uiteraard.
Laat zo'n systeem nou eens € 1080 (ex btw) euro kosten. Daar kan je toch wel een leuk systeem voor kopen. Afschrijven over 3 jaar. Dat komt neer op € 30 per maand. Iemand die 50000 km per jaar rijdt scoort ook wel eens een bekeuring voor z'n baas. Met flitspaal POI's verklein je die kans tot de helft. Dan houd je nog € 15,00 per maand over. Eén keer NIET een kwartier zoeken per maand of verkeerd rijden en je hebt het al verdiend.
Bedenk nog een paar argumenten en je zal zien dat het dikke winst gaat opleveren

Geplaatst: 25 jan 2007 19:09
door TDM900
mboelis schreef:(Bedrijfs Navigatie Systeem voor Privégebruik). Betaald door de baas uiteraard.
Bedenk nog een paar argumenten en je zal zien dat het dikke winst gaat opleveren

En vervolgens ziet de belastingdienst dat en kan je ook daar weer eens, net als over de auto bijtelling gaan betalen

Geplaatst: 25 jan 2007 20:53
door TonH
pheufk schreef:mboelis schreef:
Dus kom maar op met je investeringsvoorstel voor een 2720 die je baas straks gaat betalen. Met TMC ontvanger.
TonH schreef:Ik hou het wel bij m'n 2610 en binnenkort kom in na een afspraak voor een 2720.
Die betaal ik zelf.
C U in Notter.
Ton
Als je het goed leest betaalt hij het zelf

[/quote
Als je het goed leest, ben ik niet degene die de nuvi heeft,
Ik betaal hem zelf, maar mijn collega moet bedelen bij z'n baas.
En dan zegt-ie 350 euro? ik heb 't zelfde ding gezien voor 275 euro.
Vijf minuten daar voorvoor heeft hij een rekening getekend voor 40.000 euro voor een nieuwe server.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Als je een GPS wilt en je gaat jezelf er over informeren, ben je daar mee bezig.
Je leest forums en veel meer.
Als je een GPS uit de doos krijgt en je gaat naar je collega en zegt:" ik snap er niks van, hij zegt dat er navigatie onmogelijk is.
Ja, mot je eerst de antenne uitklappen.
DAT bedoel ik.
Geplaatst: 26 jan 2007 09:42
door Paul Mizee
Leuk draadje om te lezen. Nog leuker is om te zien dat de wijsheid komt met de jaren, kijk maar eens naar de ervaringstijd van de posters hier in dit draadje. Het merendeel heeft al een jaar of meer ervaring met GPS (en deelt deze ook, kijk maar naar de scribente scores van de inzenders). Wat mijn ervaring is , is dat je pas na ruime tijd kan vaststellen of je de goede keus hebt gemaakt en dat je er verstandig aan hebt gedaan op je zelf goed (te laten) informeren alvorens tot aanschaf over te gaan. Ben zelf nu bijna een jaar in bezit van een GPS en krijg nu het gevoel ook te weten wat je met het "ding" kunt doen en dat je door begint te krijgen wat de verschillende instellingen allemaal voor "benefit" hebben c.q. (bij verkeerde instellingen) voor drama;'s kunnen zorgen. Daarnaast ervaar je dan ook dat (als je eenmaal een beetje door hebt hoe de aangeboden informatie tijdens het rijden te interpreteren, de schermgrootte van minder belang blijkt te zijn. Juiste informatie vooraf (internet afstruinen langs de diverse fora en de juiste winkel kiezen) alsmede weten voor "welke takken van sport"je de GPS gaat inzetten, Zijn toch wel de minste voorwaarden voor tevredenheid achteraf.
Geplaatst: 26 jan 2007 20:06
door TonH
Spijker op de kop.
Niks aan toe te voegen.
Geplaatst: 26 jan 2007 20:37
door Hans Vaessen
Paul Mizee schreef: Wat mijn ervaring is , is dat je pas na ruime tijd kan vaststellen of je de goede keus hebt gemaakt en dat je er verstandig aan hebt gedaan op je zelf goed (te laten) informeren alvorens tot aanschaf over te gaan.
Is, vanuit Waypoint, erg prettig om te lezen. Zo hen ik tijdens de Noordelijke Motorbeurs verschillende presentaties mogen geven, met ondermeer het verschil tussen de Zumo en de 2820. En daarbij heb ik het dan ondermeer erover dat je in je keuze mede moet laten meewegen 'wat je nu nog niet weet'.
Voor sommige toehoorders is dat knap lastig te plaatsen, mede omdat we toch een beetje in een wegwerpcultuur leven. Ach, als ie ook niet optimaal is komt er volgend jaar wel een andere.
En toch is dat wat we als waypoint, mede, proberen: voorkomen dat je een keuze maakt waarvan je over een half jaar zegt 'had ik dit-en-dat maar geweten dan had ik toch die-en-die genomen'.
En da's an sich al best lastig, laat staan in relatie tot het overtuigen van de achterliggende werkgever

Hoe relevant wellicht ook...
Geplaatst: 26 jan 2007 20:54
door TonH
Ben ik effe blij met het wijffie wat ik heb.
Toen ik naar Notter kwam om een SP3 en de lezing had uitgezeten (plm 2 uur) over de 2610 etc. en de beide machines naast elkaar had gezien, zei ze:
Je weet toch wel welke je mee moet nemen?
Als je de Sp 3 neemt, krijg je misschien achteraf spijt.
We zijn al bijna meer dan 3 jaar dolgelukkig met de 2610.
(Zelf was ik al meer dan twee jaar bezig geweest om me te orienteren, maar dat even terzijde)
Happy me (sorry: us)
Geplaatst: 26 jan 2007 20:56
door Hans Vaessen
Kijk: ben je dankzij je GPS nog (extra) blij met je wijffie ook!

Geplaatst: 26 jan 2007 21:19
door TonH
Hans Vaessen schreef:Kijk: ben je dankzij je GPS nog (extra) blij met je wijffie ook!

Of dankzij m'n wijffie (extra) blij met m'n GPS?
Ik denk het laatste.
Geplaatst: 27 jan 2007 20:11
door manus
Nee, je bent gewoon blij met allebei, bofkont

Geplaatst: 28 jan 2007 20:52
door lambda
Hoi Ton,
Ik heb al jaaaaaren de 2610 en ben toch ook overgestapt op de Nuvi.
Je moet het echt eens ook in de praktijk proberen

Ik heb ze beiden nog, maar zet steevast de 2610 uit en navigeer met de Nuvi.