Pagina 2 van 2
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 24 mar 2013 12:55
door ++ Lex ++
Lijkt me niet nodig. Als je de routepunten op 'niet waarschuwen' zet zullen ze in de 350 niet omgeroepen worden en in de andere toestellen wel. Voor de andere toestellen maakt het niet uit of de 'niet waarschuwen'-vlag gezet is.
Het alternatief, echt ontvlaggen, moet je zoals gezegd nooit doen bij routes voor anderen.
Je zou eventueel wel voor de 350 een route met veel viapunten kunnen maken, en voor de andere toestellen een met weinig viapunten om het getetter te beperken. Maar dat gaat wel ver. Dan kun je ook wel verschillende versies gaan maken voor mensen die gezeur aan hun kop heel erg, niet zo erg en niet erg vinden. Die moeten dan accepteren dat de kans op routeafwijkingen groter is.
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 08:40
door Frog
Ik begreep al dat ik het niet snapte. Routes van anderen importeren, dupliceren, herbereken enz. Via punten niet laten waarschuwen en Claire houdt gewoon haar kwek in mijn Zümo 660. Viapunten kan ik naar believen laten aankondigen of niet. Geldt uiteraard ook voor zelf gemaakte routes.
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 10:22
door JaVaWa
Viapunten op 'niet waarschuwen' zetten werkt niet bij de zumo 660; alleen bij de 350.
(met uitzondering van een paar speciale gevallen)
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 11:06
door Frog
.....met uitzondering van een paar speciale gevallen.... Nou, dat geeft duidelijkheid. Waarom werkt niet waarschuwen bij de ene 660 wel en bij een andere niet? Die dingen zouden toch bij identieke firmware gelijk moeten reageren? Gezien de lopende discussie hier lijkt het toch de moeite van het uitvinden waard.
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 11:21
door JaVaWa
Het is niet firmware-afhankelijk, en het is al uitgevonden in dit topic:
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=39679
De conclusie is daar:
Hans Vaessen schreef:
Ook voor de zumo660 gebruiker heeft BC een belangrijk voordeel boven mapsource:
- MITS je je eigen routes maakt (het werkt vooralsnog niet met gedownloade routes)
- MITS je de viapunten op 'niet waarschuwen' zet
- MITS je in je eigen versie kaartmateriaal werkt
- MITS je via's met roadlock op de weg plaatst
- MITS je viapunten niet verplaatst; invoegen mag wel
(Klinkt allemaal ingewikkelder dan het is)
..... kun je een route zodanig overzetten dat:
1. je geen vlaggetjes ziet (ongeacht of de via's op 'adressen' staan)
2. je onderweg geen meldingen krijgt van de via's
3. bij herberekenen (anders dan bij het traditioneel 'ontvlaggen') er gewoon naar de volgende via gerekend wordt; en niet naar het eindpunt
Naar mijn mening is de lijst mitsen dusdanig lang dat het in de praktijk nauwelijks werkbaar is.
Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 12:15
door Frog
Dank, JaVaWa! Blijkt het toch weer ergens op het forum te staan.

Re: to ontvlag or not to ontvlag?
Geplaatst: 27 mar 2013 13:50
door Hans Vaessen
JaVaWa schreef:
Naar mijn mening is de lijst mitsen dusdanig lang dat het in de praktijk nauwelijks werkbaar is.
Het is inderdaad wat lastig communiceren. In het kort komt het er op neer dat het wel werkt, als je met eigen, actuele, routes werkt en via's niet verplaatst.
Maar je zult al heel snel tegen afwijkingen aanlopen, waardoor 'ontvlaggen' voor de 660 eigenlijke een betere optie is; mits herberekenen uitgeschakeld.