Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 jun 2006 16:30
door Hans Vaessen
Whoah... ik denk dat Garmin met haar automotive toestellen aardig in de markt staat, ook qua prijs. Kijk bijvoorbeeld naar een I2 voor 200 euro, of naar de nieuwe C510 (incl Eu en TMC) voor 450,-. Vooral de high-end toestellen als de 2720/2820 en de 7200 zijn fors duurder; maar daar staat dan ook wel weer wat tegenover.

In de outdoor liggen de prijzen evident relatief hoger; vergelijk de GPS60Cx maar eens met de Quest (die laatste is meer automotive). Ik denk dat dat toch veel te maken heeft met gebrek aan concurrentie. Zolang de automotive-markt zo booming is zie ik dat niet snel veranderen..

Tijd voor meer autodoor toestellen ;)

Geplaatst: 29 jun 2006 02:26
door Cornel
Hans Vaessen schreef:
In de outdoor liggen de prijzen evident relatief hoger; vergelijk de GPS60Cx maar eens met de Quest (die laatste is meer automotive). Ik denk dat dat toch veel te maken heeft met gebrek aan concurrentie. Zolang de automotive-markt zo booming is zie ik dat niet snel veranderen..

Tijd voor meer autodoor toestellen ;)
De 60CSx wordt ook niet voor niets het navigatieschaap met 5 poten genooemd. :wink:

Voorlopig zie ik Tom tom en Philips geen outdoor GPSsen maken, dus Garmin hoef in het outdoor GPS wereldje geen angst te hebben voor concurentie, en van zijn rivaal Magellan hoeft Garmin ook niet te vrezen.

Geplaatst: 29 jun 2006 11:06
door Paul Mizee
Cornel schreef:De meeste GPS kopers schijnen toch tussen de 40 en 65 jaar te zijn! :shock:
Hier ligt de crux, mijn eigen zoon, student, kijkt wel uit om een 60CSX plus aanverwante software te kopen zolang hij dat, in het geval hij tijdelijk een GPS echt nodig heeft, kan lenen van zijn vader.

opgetekend uit eigen ervaring :wink: