GU22i terug!!

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
bluef800st
WayPoint relatie
WayPoint relatie

GU22i terug!!

Bericht door bluef800st »

Oprecht!

gu22i, gelukkig ben je gezond terug. Zwaar balen van je motor! En ook dat de quest niet werkte!

Als ik me het goed herinner was ik de eerste die vlak voor je vertrok een poging deed je te helpen met de quest. Helaas niet gelukt ook niet met de hulp van meerdere reacties.

Ergens heb ik een opmerking gemaakt over waypoint sterren. Sorry! Maar even dit; je schrijft dat die wel gekocht is bij Waypoint. Welnu pak dat ding onder de arm en laat er naar kijken. Met techniek gaat helaas nogal eens wat fout maar voorzover ik weet is de service bij waypoint prima dus laat hen er naar kijken!! Mijn quest draait ook 4.0 en heeft geen problemen. Een quest is inderdaad overal hetzelfde maar de nazorg niet. Op naar notter dus.

Verder; sterkte met je motor en quest en oprecht veel succes om het allemaal gefixed te krijgen!!

gu22i

Re: GU22i terug!!

Bericht door gu22i »

bluef800st schreef:Oprecht!

gu22i, gelukkig ben je gezond terug. Zwaar balen van je motor! En ook dat de quest niet werkte!

Als ik me het goed herinner was ik de eerste die vlak voor je vertrok een poging deed je te helpen met de quest. Helaas niet gelukt ook niet met de hulp van meerdere reacties.

Ergens heb ik een opmerking gemaakt over waypoint sterren. Sorry! Maar even dit; je schrijft dat die wel gekocht is bij Waypoint. Welnu pak dat ding onder de arm en laat er naar kijken. Met techniek gaat helaas nogal eens wat fout maar voorzover ik weet is de service bij waypoint prima dus laat hen er naar kijken!! Mijn quest draait ook 4.0 en heeft geen problemen. Een quest is inderdaad overal hetzelfde maar de nazorg niet. Op naar notter dus.

Verder; sterkte met je motor en quest en oprecht veel succes om het allemaal gefixed te krijgen!!
heb ik je telefonisch gesproken via lamers?
het was idd een zwaar balen vakantie, als je helemaal speciaal voor deze rit zo een quest had aangeschaft.

CBR dude

Bericht door CBR dude »

@ gu22i: Om effe terug te komen op het motorisch probleem in het andere topic:
Als jij je motor in de soep draait door olieterkort, dan ligt dat aan slecht (lees: geen!) onderhoud. Heeft niks te maken met het (slecht) monteren vaan een GPS hoor... duh! :P
Live your life! You only live once!!!

gu22i

Bericht door gu22i »

CBR dude schreef:@ gu22i: Om effe terug te komen op het motorisch probleem in het andere topic:
Als jij je motor in de soep draait door olieterkort, dan ligt dat aan slecht (lees: geen!) onderhoud. Heeft niks te maken met het (slecht) monteren vaan een GPS hoor... duh! :P
jij snapt het dus niet

ReBel
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door ReBel »

CBR dude schreef:Als jij je motor in de soep draait door olieterkort, dan ligt dat aan slecht (lees: geen!) onderhoud.
...Sorry dude... ben ik het niet mee eens :oops:
Op een lange snelweg-trip wil het olieverbruik nog wel eens drastisch afwijken van wat 'gebruikelijk' is (langere tijd constant hogere toerentallen en dus hogere olie-temperatuur maakt dat de olie dunner is en er sneller 'doorheen gaat' dan 'gebruikelijk').
Dus zelfs al ben je je bewust van de consumptie van je fiets, dan nog kun je onaardig verrast worden door een te laag oliepeil en aldus warmlopend blok op zo'n trip...
Het is geen ekskuus, I know, maar 't is mij ook al eens gebeurd... toegegeven: op één van mijn eerste motorvakanties... lang, lang geleden :oops: :oops: :wink:
Dat een oplichtend oliedruk-lampje langere tijd niet wordt opgemerkt... tja... dat is dan ehh... vervelend :(

gu22i

Bericht door gu22i »

ReBel schreef:
CBR dude schreef:Als jij je motor in de soep draait door olieterkort, dan ligt dat aan slecht (lees: geen!) onderhoud.
...Sorry dude... ben ik het niet mee eens :oops:
Op een lange snelweg-trip wil het olieverbruik nog wel eens drastisch afwijken van wat 'gebruikelijk' is (langere tijd constant hogere toerentallen en dus hogere olie-temperatuur maakt dat de olie dunner is en er sneller 'doorheen gaat' dan 'gebruikelijk').
Dus zelfs al ben je je bewust van de consumptie van je fiets, dan nog kun je onaardig verrast worden door een te laag oliepeil en aldus warmlopend blok op zo'n trip...
Het is geen ekskuus, I know, maar 't is mij ook al eens gebeurd... toegegeven: op één van mijn eerste motorvakanties... lang, lang geleden :oops: :oops: :wink:
Dat een oplichtend oliedruk-lampje langere tijd niet wordt opgemerkt... tja... dat is dan ehh... vervelend :(
Kan kloppen.
idd heb hem helemaal bijgevuld voor ik wegging en hij gebruikt normalieter geen olie. Het is een Guzzi uit 1970 en wordt wel goed onderhouden. Ik heb er zelf 100.000 km mee gereden, dus die jappenrijder moet eerst eens ff nadenken voor hij een conclusie trekt. :twisted:

CBR dude

Bericht door CBR dude »

:lol: Die Jappenrijder heeft een blade van '98 (met nu 76.051km!) die van beurt tot beurt geen drupje olie verbruikt, dus die zal niet vlug aan diggelen liggen... 8)
En ik blijf erbij, op één rit zonder olie vallen = stoemigheid! :P Heeft niks te maken met die (prachtige) Quest :lol:

ReBel
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door ReBel »

CBR dude schreef:En ik blijf erbij, op één rit zonder olie vallen = stoemigheid! :P
Laten we het gezegde "Een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen" maar van toepassing verklaren :wink:
Dan zijn er nu op z'n minst twee ezels in deze kroeg aanwezig :oops: :lol:

Paul Mizee
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Paul Mizee »

Jacob-Bax schreef:
Irritatie steigt tot ongekende hoogte, humeur daalt tot ongekende diepte en dan heb je ook nog die zeur met bobbels naast je waar alleen "ik zei toch, wat moet je nou met zo'n ding?" uitkomt.
Ik zie het helemaal voor me, en ik herken het ook.

Gelukkig ben ik niet de enige met soortgelijke ervaring :o . Zolang het goed gaat, gaat het goed :) . However..........als, door wat voor reden ook, het 'nav-machien' zijn medewerking staakt, dan valt bovenstaande u ten beurt. 8)
Tja en zo lang je er niets aan hebt bij het koken zullen soortgelijke sketches nog wel vaker plaatsvinden.

Gu22i: Die 'Bobbels'hebben je hopelijk toch niet verweten dat je eerder om de olie had moeten denken he??
Ab origine ad locum navigatum est.
Navigeren is van start naar doel

Groet
Paul 60 CSX

gu22i

Bericht door gu22i »

Paul Mizee schreef:Jacob-Bax schreef:
Irritatie steigt tot ongekende hoogte, humeur daalt tot ongekende diepte en dan heb je ook nog die zeur met bobbels naast je waar alleen "ik zei toch, wat moet je nou met zo'n ding?" uitkomt.
Ik zie het helemaal voor me, en ik herken het ook.

Gelukkig ben ik niet de enige met soortgelijke ervaring :o . Zolang het goed gaat, gaat het goed :) . However..........als, door wat voor reden ook, het 'nav-machien' zijn medewerking staakt, dan valt bovenstaande u ten beurt. 8)
Tja en zo lang je er niets aan hebt bij het koken zullen soortgelijke sketches nog wel vaker plaatsvinden.

Gu22i: Die 'Bobbels'hebben je hopelijk toch niet verweten dat je eerder om de olie had moeten denken he??
die is gelukkig nooit mee

Ruujan
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Ruujan »

jappenrijder
Ik hoop dat dat niet als scheldwoord bedoeld is.

Ruud.
In zijn nopjes op zijn nopjes

bluef800st
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Tjeeeeemig zeg....dacht ik toch dat het in een stamkroeg altijd gezellig is :D

Zie ik allemaal van duiveltjes, verwijten en wrijf het er nog even in posts :?

Nou, laten we er gewoon eentje nemen en proosten op een goede afloop voor een ieder :lol:

PROOST!!!

Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door Jacob_Bax »

Ruujan schreef:
jappenrijder

Ruud.
Ik hoop het wel.

Lekker spannend, een cafe gevecht :lol:

Zet 'm op jongens, sla d'r op pa :twisted: :wink:
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

CBR dude

Bericht door CBR dude »

Ruujan schreef:
jappenrijder

Ruud.
Nee hoor, dat woord wordt steevast gebruikt door mensen die steeds voorbijgereden worden door motards op japanse machines
(bvb als ze weeral eens aan de kant staan met motorpech of zonder olie) :lol: :P

ps: We zijn toch in de kroeg hé :?: :roll: :mrgreen:

bluef800st
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Ja we zijn in de kroeg. Waar anders hoor je zoveel lariekoek :D
en kun je er nog om lachen ook.. :D :D

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”