Is dit "onze" Hans???
hier het stukje (typefouten voorbehouden):
Lage prijzen
Het valt me op dat de consumentengids in vrijwel elk nummer ingaat op de zo goedkoop mogelijke aanschaf van artikelen. Enerzijds door tips over prijsvergelijkingen van (internet)winkels, anderzijds door tips en ervaringen omtrent onderhandelen over de prijs.
Dat is natuurlijk een goede zaak, maar deskundigheid en goed advies van de verkoper zijn ook geld waard. Met de continu aandacht voor de laagste prijs bestaat er weldra geen winkel meer die tijd wil en kan geven voor advies.
En als een verkoper mij een uur lang daadwerkelijk van advies voorziet voel ik mij zelfs bezwaard om korting te vragen.
Als de Consumentengids zo doorgaat gaat u volgend jaar adviseren na een heerlijk diner in een restaurant geen fooi te geven, maar vóór de bestelling te onderhandelen over een gratis nagerecht.
Hans Vaessen
Almelo
U hebt een punt en we erkennen uw argumenten voor de waarde van deskundig personeel en een goede service. Daarom staat in een tabel met een kolom 'goedkope winkels' altijd een voetnoot met o.a. de tekst'Bij uw keuze kunnen ook meespelen: nabijheid, deskundigheid, service en vriendelijkheid van het personeel'.
We realiseren ons ook dat in somige branches demarges te gering zijn voor aantrekkelijke kortingen, maar als bijvoorbeeld electronicawinkels hun klanten uitnodigen over de prijs te onderhandelen, geven wij daar toch wel graag tips over.