voorstellen: Ted Bisschop

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
bisschop
WayPoint relatie
WayPoint relatie

voorstellen: Ted Bisschop

Bericht door bisschop »

Een week geleden heb ik een Legend aangeschaft en sindsdien hang ik regelmatig rond op dit forum. Mijn eerste vraag werd bliksemsnel beantwoord door Maarten . Bedankt!
Ik ben 46 jaar, getrouwd en koester mij in twee tienerdochters. Mijn brood verdien ik als directeur van een Enschedese basisschool. Daarnaast ben ik onderwijskundig adviseur voor het gebruik van SMARTboards in het basisonderwijs, werk ik aan de ontwikkeling van een elektronische leeromgeving ( http://www.eloland.nl ) en doe ik wat advieswerk voor de EU.
Mijn visie op onderwijs luidt: op een school moet je iets be-leven. Vandaar dat ik altijd op zoek ben naar nieuwe dingen. Ik kick op het ontwikkelen van zaken waarvan iedereen zich afvraagt of het wel kan. In dat kader wil ik gaan experimenteren met de GPS. Nu al staat voor mij vast dat er in ons jaarlijkse survivalkamp in de Vlaamse Ardennen een plek wordt ingeruimd voor een gps-opdracht (alleen de financiering nog even zien te regelen). Ook zullen de kids gemotiveerd worden om iets te leren over coördinatenstelsel, meridianen, breedtegraden, etc als ze met een GPS een speurtocht in de wijk moeten maken. Biologieles wordt leuker met opdrachten als” Bij waypoint “ mezusenmezo” vind je een vleesetend plantje. Zoek het op, fotografeer het van alle kanten en zoek er zoveel mogelijk informatie over op.” Zelf de meest inactieve pre-puber zal enthousiast bezig gaan.
Wie mij kan helpen met ideeën, verzoek ik die neer te zetten bij het topic “gps en basisonderwijs” in gps advies -- algemeen. Ook ideeën die onhaalbaar lijken kunnen wat leuks opleveren! Roept u maar.
Voor mezelf zal de Legend gebruikt worden om het richtinggevoel te corrigeren bij wandelen en fietsen. Volgens mijn kinderen kan dat geen kwaad.

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”