tmc abonnement
tmc abonnement
Ik heb sinds begin dit jaar een nuvi 660. Nu kreeg ik de melding dat mijn tmc abonnement eerstdaags is verlopen. Hoe en waar krijg ik een nieuw abonnement en wat ksot dat?
Verder zie ik soms wel de files aangegeven, maar de nuvi vraagt niet om een actie. Is dat normaal?
Ook staat er soms rechts onder in het scherm een gevaren driehoek met daarin een getal. Ik wet niet was de betekenis hiervan is.
Wie schaft raad ?
Wil van der Krogt
Verder zie ik soms wel de files aangegeven, maar de nuvi vraagt niet om een actie. Is dat normaal?
Ook staat er soms rechts onder in het scherm een gevaren driehoek met daarin een getal. Ik wet niet was de betekenis hiervan is.
Wie schaft raad ?
Wil van der Krogt
- RobTWo
- WayPoint relatie
Volgens mij, en op mijn nüvi, is TMC in Nederland gratis. Zie ook dit topic voor meer informatie.
Groeten,
RobTWo
Ford S-Max + Ford/Blaupunkt NX, BMW R1200GS + zumo 590 + Schuberth C3Pro SRCS, Mini Cooper S Cabrio + DriveLuxe 50
RobTWo
Ford S-Max + Ford/Blaupunkt NX, BMW R1200GS + zumo 590 + Schuberth C3Pro SRCS, Mini Cooper S Cabrio + DriveLuxe 50
Ik heb ook een "levenslang gratis" abonnement op mijn NUVI 660 zitten.
Geen ide of dit alleen voor Nederland geld en dat ik in Noorwegen op vakantie deze dienst niet kan gebruiken.
Maar gratis dus.
Johan
Geen ide of dit alleen voor Nederland geld en dat ik in Noorwegen op vakantie deze dienst niet kan gebruiken.
Maar gratis dus.
Johan
Van gps 12, Quest, streetpilot, nuvi's, drivesmart naar nu drivesmart 76 lm-d.
Etrex venture CX op fiets en lopend,met de fietskaart.
Oregon 550T voor het echte loop/fiets werk.
Re: tmc abonnement
Die gevarendriehoek met het getal is de afstand nog verwijderd van de file.krogtwil schreef:Ik heb sinds begin dit jaar een nuvi 660. Nu kreeg ik de melding dat mijn tmc abonnement eerstdaags is verlopen. Hoe en waar krijg ik een nieuw abonnement en wat ksot dat?
Wie schaft raad ?
Wil van der Krogt
Wanneer je daarop drukt krijg je verdere info over de file
groetjes,
Lambda
Streetpilot 1- Streetpilot III -Streetpilot 2610 - E-map - Nuvi 660 - Colorado 300 en nog een Colorado 300 - Nuvi 765 - Nuviphone A 10- Metroguide - CN V4.....CN 2008 - Topo Belgie - Fietskaart Be-lux CN life-update - Onroute SD ME
Lambda
Streetpilot 1- Streetpilot III -Streetpilot 2610 - E-map - Nuvi 660 - Colorado 300 en nog een Colorado 300 - Nuvi 765 - Nuviphone A 10- Metroguide - CN V4.....CN 2008 - Topo Belgie - Fietskaart Be-lux CN life-update - Onroute SD ME
Op zich wel een leuke gedachtekronkel. een gps met TMC zal je niet op de file heen sturen (ai, niet schrikken).krogtwil schreef: Verder zie ik soms wel de files aangegeven, maar de nuvi vraagt niet om een actie. Is dat normaal?
Een gps met tmc zal je over de snelste route sturen. Als jouw omweg om de file heen langer duurt dan aansluiten in de file, dan is de route door de file heen dus korter en sta je (dus) in de file.
Ik heb dit pas gehad. Toen popte er een melding op dat er verderop een file stond, maar de route ging er wel gewoon op af. Ik kon toen aangeven dat ik de file wou ontwijken, maar kreeg toen de melding dat omrijden langer zou duren dan doorrijden door de file heen.
- Kosturnix
- WayPoint relatie
Da's volgens mij niet waar, want ook al sta je midden in de file dan nog staat er een getal in die driehoek. In een extreem geval heb ik 'm tot 50 op zien lopen.lambda schreef:Die gevarendriehoek met het getal is de afstand nog verwijderd van de file.krogtwil schreef: Ook staat er soms rechts onder in het scherm een gevaren driehoek met daarin een getal. Ik wet niet was de betekenis hiervan is.
Wanneer je daarop drukt krijg je verdere info over de file
Bij mijn weten is dat getal een indicatie van de vertraging die je gaat oplopen als gevolg van die file. Of dat getal nu het aantal minuten vertraging is of het resterende aantal filekilometers weet ik niet heel zeker; ik hou het op het aantal minuten vertraging.
BMW K1200R met SP 2820
Peugeot 806 met iPhone of SP 2820
Herenfiets/benenwagen op goed geluk met gezond verstand (en soms de iPhone)
Peugeot 806 met iPhone of SP 2820
Herenfiets/benenwagen op goed geluk met gezond verstand (en soms de iPhone)
- Scheurneus
- Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
- Contacteer:
Bij de Zumo (en das hetzelfde basisplatform als de nuvi) geeft het de verwacht vertragingstijd in minuten. Dacht dat het ook zo in de handleiding staat.krogtwil schreef:Ook staat er soms rechts onder in het scherm een gevaren driehoek met daarin een getal. Ik wet niet was de betekenis hiervan is.
Marco 
Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120
Zie ook mijn eigen kennisforum.
Op terugreis van Noorwegen gemerkt dat het wel werkt in Noord Duitsland. Daar kregen we een melding van een lange stilstaande file op de A1, na ongevallen. Even de knop mijd aangedrukt en zie daar een snelle omleidings route kwam tevoorschijn. Vanaf deze omleiding zagen we op de A1 alles idd stilstaan over enkele kilometers. De eerste oprit na de file werden we weer keuring door Corrie naar de A1 gepraat.
In Duitsland werkte de TMC dus wel, en gratis.
Ook in Noorwegen werden enkele keren een op de route liggende wegopbreking aangekondigd, net als in Zweden.
Johan
In Duitsland werkte de TMC dus wel, en gratis.
Ook in Noorwegen werden enkele keren een op de route liggende wegopbreking aangekondigd, net als in Zweden.
Johan
Van gps 12, Quest, streetpilot, nuvi's, drivesmart naar nu drivesmart 76 lm-d.
Ik heb een nuvi 760. Wanneeer ik op de rijksweg rijd geeft hij de ene keer wel de toegestaande snelheid en de andere keer weer niet. Hoe kan dit? Verder geeft hij steeds de files aan in langszaamrijdend verkeer. Zonder het aantal km's. En van plaats of HM paaltje naar beginpunt file. Dit is natuurlijk zeer onoverzichtelijk. Op de radio geven ze dan wel het aantal km's op. Zeker gezien wanneer je zelf een route wilt bepalen. Als je de route bepaalt en er staat een file geef hij de vertraging aan. Dit wisselt dan per minuut. En niet per minuut op display, daar zijn de verschillen groter. De ene keer staat er 5 min vertraging, hierna ineens 20, dan weer 2 etc. Zo snel veranderd dat natuurlijk niet. Maar het grootste probleem is dat het erg lang duurt voordat ik de verkeersinfo krijg. Hij geeft steeds aan dat er geen file informatie beschikbaar is. Wanneer ik dan bij instellingen steeds handmatig zoek (staat op automatisch), krijg ik de info wel. Dat gebeurt pas na 5 min. of 3/4 keer herhalen. Wanneer ik dit niet doe, kan het nog wel eens langer duren. De antenne heb ik bewust vertikaal op de ruit gedaan. Hoe kan dit verbeterd worden?
- Roadrunner
- WayPoint relatie
Lees eventjes de forum regels en dan zal je weten dat dubbele postings hier niet aan de orde zijn: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=18136cynshi schreef:Ik heb een nuvi 760. Wanneeer ik op de rijksweg rijd geeft hij de ene keer wel de toegestaande snelheid en de andere keer weer niet. Hoe kan dit? Verder geeft hij steeds de files aan in langszaamrijdend verkeer. Zonder het aantal km's. En van plaats of HM paaltje naar beginpunt file. Dit is natuurlijk zeer onoverzichtelijk. Op de radio geven ze dan wel het aantal km's op. Zeker gezien wanneer je zelf een route wilt bepalen. Als je de route bepaalt en er staat een file geef hij de vertraging aan. Dit wisselt dan per minuut. En niet per minuut op display, daar zijn de verschillen groter. De ene keer staat er 5 min vertraging, hierna ineens 20, dan weer 2 etc. Zo snel veranderd dat natuurlijk niet. Maar het grootste probleem is dat het erg lang duurt voordat ik de verkeersinfo krijg. Hij geeft steeds aan dat er geen file informatie beschikbaar is. Wanneer ik dan bij instellingen steeds handmatig zoek (staat op automatisch), krijg ik de info wel. Dat gebeurt pas na 5 min. of 3/4 keer herhalen. Wanneer ik dit niet doe, kan het nog wel eens langer duren. De antenne heb ik bewust vertikaal op de ruit gedaan. Hoe kan dit verbeterd worden?