Wijzigingen in het forum

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
paby
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 22:46

Wijzigingen in het forum

Bericht door paby »

Hoi to @ll :D

Het forum / helpdesk is tot heden toegankelijk voor iedereen en dat is ook de kracht van de postbank ehhhh sorry het van het forum. :P

Ik heb geen systeem gekocht in Notter. Maar dat komt omdat ik een op mijn motor met een PDA rijd in een Otterbox, die ik niet op mijn motor kon monteren. Ik kreeg de tip van iemand op www.deauville.nl om hier een te kijken voor een rammount.
Het forum en de services heeft me wel klant gemaakt van Notter en zal mijn volgende GPS hier ook waarschijnlijk vandaan komen. Het meest waarschijnlijk dan geen PDA meer, maar hier is al genoeg overgezegd of het wel of niet goed is.

Ik denk dat je de formule niet zou moeten wijzigen en de leden en bezoekers juist overhaalt haalt om alsnog klant te worden door alle mogelijkheden die jullie bieden. :lol:

paby





De combinatie forum een forumzoeker

maar doordat ik op dit forum tercht ben gekomen
Honda Deauville ** HP 2210 **Tomtom Bluetooth GPS ** Tomtom3.07 ** Otterbox Armor 3600 ** Rammount

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Ale 1 van degenen die mee praten over de nieuwe opzet... Ik denk (ook) niet dat het forum geheel gesloten moet worden. Het is een plek waar (potentiele) Notter klanten met elkaar kennis uitwisselen en dat moet zo blijven. Aan de andere kant is het niet de bedoeling dat de mensen in Notter de helpdesk gaan uithangen van andere winkels, die bijvoorbeeld alleen via internet dozen schuiven. Dat zou niet eerlijk zijn, nietwaar? Er zal wat mij betreft een tussenvorm komen, met een deel voor iedereen en een deel alleen voor Notter-klanten. En ik denk (Notter kennende) dat ook nog-niet Notter klanten op verzoek ge-upgrade kunnen worden, als dat zinnig is. ;)
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
onmogelijkhier
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 mar 2004 15:07
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door onmogelijkhier »

Ik moet het met Elsinga eens zijn. Opdelen in een deel klanten Notter en een deel voor iedereen. In het deel voor iedereen hoeft Notter dan ook geen kommentaar of antwoorden te geven, maar in het klanten deel wel.
Bij afsluiten heeft het geen zin om personen als PABY door te verwijzen om kennis te nemen van de grote kennis van Notter op het gebied van GPS. Mijn doorverwijzingen naar forum en site hebben al meer klanten opgeleverd voor Notter.
Open houden dus.
Wat kan ik hier achterlaten oh ja www.deauville.nl
Garmin SPIII - 2610 - Zumo 500

Gebruikersavatar
Zwager
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1051
Lid geworden op: 29 apr 2004 19:50
Locatie: Rotterdam

Bericht door Zwager »

Waarschijnlijk zal het forum zoals het er nu uit ziet blijven bestaan alleen een extra hoofdstuk zal worden toegevoegd waar volgens mij een duidelijker vraagbaak voorhande is als nu zoals een onderverdeling met de bekende antwoorden per ontvanger (F.A.Q. of V.V.V.). Heb je de ontvanger in Notter gekocht of ben je een actief (geregistreerd) Forum bezoeker dan krijg je toegang tot dit gedeelte (denk ik).
Ik ga er vanuit dat de vragen op het openbare gedeelte nog steeds beantwoord blijven worden alleen het afgesloten gedeelte is meer geschikt voor 'zelfhulp bij storingen'. Wat het echter gaat worden is nog niet bekend maar ik denk dat er weer een extra stukje service bijkomt en dat is niet verkeerd toch?

paby
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 22:46

Bericht door paby »

Ik weet of er over nagedacht is? Maar waneer ben je Notterklant? :roll:
Ik ben benieuwd in welke categorie ik in val, ik heb een rammount gekocht. Dan kan ik alles vragen bij de helpdesk over een SP III incl. de software. Als je een SP III of een schroefje koopt waar willen jullie de grens trekken dan. Je krijgt door deze shifting een hele andere discussie.

Zelf heb ik geen ervaring met de helpdeskfunctie. Maar ik heb nu diverse topics gelezen. Ik kom inderdaad topics tegen dat ik denk mmmm dubieus. :roll: Die zou je gewoon kunnen uitsluiten en op slot gooien. Mailtje sturen en een 0900 laten bellen voor een euro per minuut das een redelijk ontmoedigingsbeleid.

Dat de medewerkers van Notter de helpdesk gaan uithangenvoor andere winkels zgn dozenschuivers sluit ik me bij aan dat kan/hoeft niet.
Het is zelfs verbazendwekkend en noemenswaardig hoe snel de reacties van komen van de medewerkers. :P

Het interessante van een forum is de creatieviteit en de orginaliteit van de mede-forummers. :?:
Ik sluit me natuurlijk ook aan bij de onmogelijke want hij is degene die me hier heeft aangebracht. Er zijn al heel wat topics op www.deauville.nl geweest door de Onmogelijk hij lijkt wel een reclamebord whahahaha.
Een open forum levert op den duur volgens mij meer op, maar dat geeft marcel ook al aan. (ik heb geen onderzoek gedaan, dit is wat ik vermoed)


pabyyyy
Honda Deauville ** HP 2210 **Tomtom Bluetooth GPS ** Tomtom3.07 ** Otterbox Armor 3600 ** Rammount

paby
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2004 22:46

Bericht door paby »

Hoi,

ja er is inderdaad over nagedacht. De post van Zwager is een minuutje eerder geplaats als die van mij. Zo snel is mijn email niet. 8)

Duidelijk en ik hoop dat het huidige niveau gehandhaafd want je krijgt wel degelijk een hoop adminstratie en controles erbij. :cry:
voorbeeldje van controle Hoe ga je om als er een software vraag in de stamkroeg wordt gesteld. :?: Slotje????


Voor verbetering sta ik altijd open, het begin is alleen moeilijk.

paby
Honda Deauville ** HP 2210 **Tomtom Bluetooth GPS ** Tomtom3.07 ** Otterbox Armor 3600 ** Rammount

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Prima thema om ook in de stamkroeg over van gedachten te wisselen.

Ook wij worstelen een beetje met de vraag wat wel en niet. Het gaat ook beslist niet alleen om het 'gedeeltelijk afsluiten', maar vooral om het beheersbaar en toegankelijk houden.

Een van de gedachten is dat de 'leesfunctie' voor iedereen open blijft, de mogelijkheid tot het stellen van vragen beperkt. We zijn daar nog niet uit.

Wat wel zeker is is dat iedereen die is geregistreerd vóór de tzt door te voeren wijzgingen als 'Notter-klant' beschouwd wordt.
Waar de grens na die tijd ligt moet nog blijken; maar uitgangspunt is logischerwijs de aanschaf van een toestel.
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
willum
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:19
Locatie: Amsterdam

Bericht door willum »

Hans, uit persoonlijke ervaring kan ik mededelen dat het bestaan van dit forum + informatie uit dit forum mij tot aanschaf van een GPS bij Notter heeft geleid. Waarmee ik maar wil zeggen... De toegang voor niet klanten kan best de aanlijding zijn dat zij klant worden.

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Klopt. Mijn idee is dan ook om het wel mogelijk te maken van het kennisnivo kennis te nemen (dus: leesrechten voor iedereen), maar dat metn alleen pre-sales adviesvragen kan stellen zolang men nog geen klant is.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
++ Lex ++
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 16618
Lid geworden op: 2 mei 2004 11:56
Locatie: Mellieha, Malta

Bericht door ++ Lex ++ »

elsinga schreef:maar dat metn alleen pre-sales adviesvragen kan stellen zolang men nog geen klant is.
Ik denk dat hier eigenlijk bedoeld wordt: dat men zolang men nog geen klant is alleen pre-sales adviesvragen kan stellen. Daar ben ik het wel mee eens, niet met dat klanten geen pre-sales adviesvragen kunnen stellen. :wink:
Ik vind trouwens dat Elsinga zeer goede voorstellen doet. Tot nu toe heb ik me hierover nog niet uitgelaten omdat ik gewoon geen betere ideeën heb dan die hier al ingebracht zijn, maar ik wil dat nu toch wel even melden.

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

Dank voor de complimenten Lex. :D

En ik bedoelde inderdaad dat niet-klanten alleen presales advies vragen kunnen stellen. Klanten kunnen alle vragen stellen. Inclusief nieuwe presales vragen, want een tevreden klant is een terugkerende klant, toch? ;)
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

*Peter*
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 okt 2004 12:59
Locatie: DORDRECHT

Bericht door *Peter* »

Robert, ik ben een en al vraag, maar heb nog niets gekocht. Al meer dan een half jaar loop ik te twijfelen tussen drie mogelijkheden en ben benieuwd naar de kleinste details. Zijn dat dan de door jou genoemde pre-sales vragen?
Ik merk namelijk, dat ik me vooral veel aantrek van de diverse after-sales conversaties en daar ook vaak een klein tussenvraagje in zou willen stellen.
Begrijp ik dan goed, dat ik dat soort vraagjes dan moet meenemen naar een pre-sales vragengroep en ze daar moet neerleggen? Lastig hoor!

Dan nog een opmerking over dozenschuivers: Ik dumpte hier laatst ergens een vraag over het verschil tussen Notter en een ander bedrijf. Dat andere bedrijf staat bekend als dozenschuiver, zo ontdekte ik later.
Hans heeft mijn vraag in het forum naar de prullenbak verwezen, maar per mail alles naar behoren beantwoord. Voor mij betekent dat wel zo veel, dat ik de hogere prijs voor lief neem en in ruil daarvoor veel service en info ga hebben, die de dozenschuiver niet zal leveren. Het is dus niet noodzakelijk zo, dat hier alleen maar pre-sales info wordt geleverd om het dozenschuivers naar de zin te maken, de uitstekende info levert Notter wel degelijk iets meer op dan dat...
Groeten,
Peter

{QUEST 1]

Gebruikersavatar
elsinga
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 10102
Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
Locatie: N52 55.981 E5 51.058
Contacteer:

Bericht door elsinga »

*Peter* schreef:Robert, ik ben een en al vraag, maar heb nog niets gekocht. Al meer dan een half jaar loop ik te twijfelen tussen drie mogelijkheden en ben benieuwd naar de kleinste details. Zijn dat dan de door jou genoemde pre-sales vragen?
Ik merk namelijk, dat ik me vooral veel aantrek van de diverse after-sales conversaties en daar ook vaak een klein tussenvraagje in zou willen stellen.
Begrijp ik dan goed, dat ik dat soort vraagjes dan moet meenemen naar een pre-sales vragengroep en ze daar moet neerleggen? Lastig hoor!
Tja, dat is een lastige. Ik denk dat Hans en de andere Notterianen je rustig upgraden als je op deze manier met presales vragen aankomt. Dat ondersied zie je vrij snel. ;)
Dan nog een opmerking over dozenschuivers: Ik dumpte hier laatst ergens een vraag over het verschil tussen Notter en een ander bedrijf. Dat andere bedrijf staat bekend als dozenschuiver, zo ontdekte ik later.
Hans heeft mijn vraag in het forum naar de prullenbak verwezen, maar per mail alles naar behoren beantwoord. Voor mij betekent dat wel zo veel, dat ik de hogere prijs voor lief neem en in ruil daarvoor veel service en info ga hebben, die de dozenschuiver niet zal leveren. Het is dus niet noodzakelijk zo, dat hier alleen maar pre-sales info wordt geleverd om het dozenschuivers naar de zin te maken, de uitstekende info levert Notter wel degelijk iets meer op dan dat...
Klopt, vandaar dat het open karakter bewaard moet worden denk ik. Maar wel in wat betere banen. En dan vooral om dit forum geen gratis helpdesk voor concullega's te laten zijn. Dat mag best middels een antwoord op het forum van mij (als het maar netjes gebeurt), maar per mail is ook prima.

mijn intentie is in elk geval niet om mensen met de juiste intenties buiten te sluiten. Men moet zich kunnen (blijven) overtuigen van de meerwaarde van Notter, wat mede (in eerste instantie vooral??) via het forum gebeurt. En daarom zijn presales vragen zeker welkom! En een serieuse potentiele klant zal best een upgrade kunnen krijgen als dat gewenst is.
Supportvragen graag in het forum, niet per PM of e-mail!

Robert Elsinga =8- ) - (ex) GPS-V, Quest 1, Zumo 660, Montana 650t
(part-time Waypoint adviseur per 1 maart 2010)

Zie ook Youtube, Twitter, Facebook

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 24525
Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
Contacteer:

Bericht door Hans Vaessen »

Blijft een interessante discussie.

Laat ik nog eens een duit in het zakje doen:
Goed nieuws is geen nieuws, slecht nieuws wel. Gevolg is dat er op het forum eerder over negatieve aspecten gesproken zal worden dan over positieve.
Dat zag je ondermeer bij het uitkomen van de 60. Een an sich schitterend apparaat, met helaas wel enkele bugs. Doordat met name over die bugs intensief gediscussieerd werd leek het wel of er niets goed aan was.
De discussie vond plaats tussen mensen die het toestel al hadden en ik geloof niet dat er iemand ooit spijt van de aanschaf heeft gehad: tegenover 1 bug stonden 20 positieve punten (of zoiets).
Iemand die het toestel al had wist dat ook. Maar bij mensen die aanschaf overwogen ontstond hierdoor juist heel veel twijfel, zo bleek ons ook regelmatig in telefonisch contact.

En natuurlijk is het voor een potieel koper ook relevant om evt. beperkingen te kennen, maar er is een verschil tussen 'veel informatie hebben' en 'goed geinformeerd zijn.

In hoeverre is dit aspect relevant in deze discussie?
Groeten uit Rectum,
Hans

Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp

Gebruikersavatar
yzf1kr
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 1600
Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door yzf1kr »

Tja Hans,

Die negatieve verhalen komen toch, dat kan je niet voorkomen.

Maar wat heb je liever, dat deze negatieve geluiden op je eigen forum geplaats worden zodat je duidelijke uitleg kan geven en ze kan ontkrachten.

Of dat ze deze geluiden ergens anders lezen en er niemand is die duidelijke uitleg kan geven waardoor men echt van de aankoop afziet.
www.schattbachgut.com
www.thijsopreis.com
"Dyslectisch... ik ..... neuh, hoe kmo je ebrij."

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”