slibbe stelt zich voor

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
slibbe

slibbe stelt zich voor

Bericht door slibbe »

Hoi,

ik bezit geen GPS en wil daar voor een aantal mogelijke topassingen ook niet aan beginnen, omdat ik de kunst van met kaart en kompas omgaan leuk vind en wil behouden. Denk aan OL (OriëntatieLopen) waarbij gebruik van GPS overigens veelal verboden is of wandelen in (berg)gebieden waar een goede kaart beschikbaar is.

Maar er zijn andere dingen waarvoor ik juist wel een GPS zou willen. Denk aan het vastleggen van routes te voet, te fiets, per auto of het ijken van je snelheidsmeter.

slibbe

maarten1951
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door maarten1951 »

Wellicht is een toestel uit de etrex serie gekipt voor jou. Er zijn een aantal modellen hierin verkrijgbaar. Lees de specificatie en latr je in Notter eventueel verder voorlichten. Zelf heb ik oa een etrex legend en gebruik hem waar jij hem ook voor wilt gebruiken.

maarten1951
jan janssen impress/batavus florence/voordeelurenkaart/ov chipkaart/niets ontziend bestelbusje/mazda mx5

bebo20aug
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door bebo20aug »

Ik zou me maar eens flink inlezen op dit forum.
Aan de hand van je opgedane kennis vind je dan vast wel een machientje wat bij je past.
Het zou zomaar kunnen dat je je idee van gps gebruik outdoor daarbij bijstelt.
Vooral tijdens bergtochten, waarbij natuurbeleving belangrijker is dan kaart/kompas-spel is een gps een groot gemak.
Bv op welke kronkel van (welk) paadje sta ik nou eigenlijk, tussen welke rotspatijen zit de echte pas, waar was dat laatste vlakke plaatsje voor de tent ook alweer, enz?

Ben

36 jaar bergtochten zonder (wel: Thommen hoogtemeter) + 4jaar met GPS (3j. Vista; 1j. GPSmap60CS The Best for this job!)

Vonne
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: slibbe stelt zich voor

Bericht door Vonne »

slibbe schreef:Hoi,

Maar er zijn andere dingen waarvoor ik juist wel een GPS zou willen. Denk aan het vastleggen van routes te voet, te fiets, per auto of het ijken van je snelheidsmeter.

slibbe
Hallo slibbe,
Welkom op dit leuke/leerzame forum! Ikzelf gebruik voor wandelingen de eMap, (deze is niet meer te koop) Als je niet met een GPS wilt "wandelen" kan je hem altijd nog bij verdwaling gebruiken. Enkel je startpunt aangeven, er verder niet meer naar kijken en als je de terugweg niet meer kunt vinden heb je wel je hulpje bij je. Het opslaan van de gelopen route gaat automatisch dus dat heb je meteen ook.
Groeten,
Vonne

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”