niets is me te veel voor jullie (nou ja, eigenlijk ben ik hier voor een seminar van het werk

Aangezien US Metroguide 4.00 nog lang niet alle tolwegen kent, had ik thuis met Mapsource en MG5 al een niet-toll route van het vliegveld naar het hotel gemaakt en die in de Quest geladen. Wat me onderweg gelijk opviel: de nauwkeurigheid van MG4 is niet overal meer zoals je het wenst. Wegen zijn soms een eindje verlegd bijvoorbeeld. Maar met wat uitkijken en inschatten komt het best goed.

De volgende ochtend vroeg wakker (tja, het is hier 6 uur vroeger, dus 8 uur in de ochtend is als 2 uur 's middag... eigenlijk erg uitslapen

Als experiment heb ik nog even MG4 uitgeschakeld en MG5 ingeschakeld, maar de Quest vertikte om nog te routeren. Een eenmaal in MG4 aangemaakte route zo rijden ging overigens prima, al liep de paarse routelijn soms naast de weten in MG5. Een teken dat er dus een en ander gewijzgd is de laatste jaren.

Kortom: MG4.00 is een prima hukpmiddel als je in de US wilt navigeren, maar is hier en daar aardig achterhaald. Maar ook met wat omrijden kom je waar je wilt zijn. De laatste versie van City Select had nog beter geweest, maar die is wat prijzig voor een weekje...
Oh ja, de Quest liet een nieuw bugje zien: als je het navigeren van een route stopt en weer hervat, wordt er "direct route" genavigeerd en is de afstand 0km... opnieuw berekenen werkte. Raar... maar niet ernstig.

Tot zover uw correspondent uit de Joeneitet Steets of Aamerrika.