maarten1951 schreef:Frits,
Maar zoals met alles, een beetje rekening met elkaar houden voorkomt veel conflicten.
maarten1951
Helemaal mee eens, Maarten. Als we allemaal van onze hobby willen kunnen genieten moeten we ons aanpassen indien nodig. Ik merk in de motor-instruktie al dat je een hoop mensen moet re-setten. Vaak zien jongeren in de opvoeding al agressief verkeersgedrag en vinden dat normaal. Ik heb daar een hekel aan. Iemand die speciaal voor je, als motorrijder of fietser of wat dan ook, aan de kant gaat "beloon"die met een opgestoken hand, "he bedankt!". Zie je een tegenligger en nader je een fietser die voor je rijdt, hou dan tijdig in en ga er met gepaste snelheid langs. Wie goed doet, goed ontmoet
Ikzelf vind geen mooiere tijd om motor te rijden dan van september tot mei. Alle ruimte op de polderwegen, inzichtelijk is er veel meer te beleven en op de kou kan je je kleden. Je zit elkaar veel minder in de weg.
Als er een toerrit is in juni door het groene hart in het weekend zeg ik beleefd nee. Ook al pas je je rijgedrag aan, fietsers-skeeleraars-wandelaars ervaren je toch als iets vervelends, simpelweg omdat anderen zich niet aanpassen aan de situatie. Maar goed, dit weten jullie allemaal al als het goed is