even wat info: ik heb meerdere routes staan onder mijn verzameling, waarvan een aantal hetzelfde waypoint als begin hebben. hiervan sleep ik 1 route naar een mapje 'tijdelijk' om te bewerken.
nu wil ik dus van deze route het beginpunt ergens anders leggen. ik kan dan met punt verplaatsen het waypoint oppakken en ergens anders weer neerzetten. en wat blijkt nu, BC gaat in alle routes (onder 'mijn verzameling') dit waypoint verplaatsen

hoe kan ik dit voorkomen???? er wordt niet gevraagd door BC, of ik wel of niet alle routes wil aanpassen.
vraag 2: wat is de makkelijkste manier om in BC een waypoint aan de route toe te voegen??
in MS kun je een waypoint makkelijk toevoegen onder de route eigenschappen. maar in BC heb je bij de route eigenschappen deze mogelijkheid niet meer. de enigste manier die ik tot nu toe gevonden heb is, om eerst een nieuw waypoint te maken. en vervolgens met het 'elastiekje' dit punt in de route op te nemen. dit werkt wel goed, maar soms wil ik gewoon even snel een waypoint kiezen en direct aan de route toevoegen.