Verbinding herstellen Basecamp database

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
J. Zomer

Verbinding herstellen Basecamp database

Bericht door J. Zomer »

Vanmorgen de lifetime update 2013.30 geinstalleerd. Na het starten van Basecamp bleek de map Mijn verzameling routes e.d. in de bibliotheek leeg te zijn?
In de directory c:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\GARMIN\BaseCamp\Database\4.0. is een AllDat.gdb file aanwezig en ook een backup-file. Maar ondanks herstel pogingen blijft de bibliotheek ernstig leeg. En dat was in de periode voor vandaag niet het geval. Contact gehad met iemand Garmin die het probleem niet kende, maar wel wist te vermelden dat de bibliotheek weer met de hand moest worden gevuld. Dat is dan naar mijn idee weer iets te kort door de Gramin-bocht.
Weet iemand hoe de database dan wel de verbinding ermee weer kan worden hersteld met Basecamp?

Scheurneus
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Re: Verbinding herstellen Basecamp database

Bericht door Scheurneus »

Een backup database uit een PC Backup?

Voroheen had Edward met WinGDB3 de mogelijkeid om de dtabase uit te lezen en dan alles weer in 1 GDB te zetten (zonder lijsten), maar door de vele wijzigingen in de BaseCamp database zit dat er neit meer in.

Dus, tenzij je zelf een backup ergens hebt, word het lastig. En dien je de database weer met de hand te vullen.

Je zou je vraag in het Engels ook op het https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?179-BaseCamp kunnen plaatsen en dan kijken of 1 van de ontwikkelaars je kan helpen.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

J. Zomer

Bericht door J. Zomer »

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Een backup van Basecamp is wel voorhanden, gelukkig nog op een laptop die veelal mee op reis gaat. Deze backup is nu terug gezet en het meeste is wel weer te gebruiken. Blijft het toch een vreemd voorval dat 'slechts' een installatie van een lifetime update er de oorzaak van zou kunnen zijn dat de database corrupt raakt of niet meer benaderbaar is.
Mvg. Jan Zomer

Scheurneus
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

De installatie van City Navigator staat helemaal los van BaseCamp, en doet deze CN update helemaal niets met de database van BaseCamp, dat weet ik 100% zeker.

Tenzij er tijdens de CN installatie ook een update van BaseCamp word uitgevoerd en dus de BaseCamp update een probleem veroorzaakt. Dan zou je een oude BaseCamp versie moeten installeren en dan je backup weer inlezen (maar lost je probleem met BC niet op). Dit probleem (BC update) heb ik wel op de Mac gehad, maar nog niet onder Windows.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door splashy »

Heb je toevallig nog een ander programma gebruikt dat deze db uitleest?
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

J. Zomer

Bericht door J. Zomer »

Inmiddel een 4-tal installaties verder met de nieuwe lifetime update 2013.30 en nergens heeft zich het probleem met de database in BC weer voorgedaan zoals dat bij mijn eerste installatie wel is gebeurd. Het heeft dus inderdaad niets te maken met de lifetime update danwel met BC zelf. Het zal een, voor mij nog onbekende, ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest wat er voor heeft gezorgd dat BC de database niet meer herkende. Neemt niet weg dat het maken van backups van de datbase altijd verstandig is. Wat mij betreft is de zaak opgelost. Met dank aan de respondenten. Mvg Jan Zomer :D

LaRoseNoir
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door LaRoseNoir »

ik word zoooo moe van Garmin...
twee keer per jaar open ik Basecamp, namelijk als ik op vakantie ga....
en ik dacht OK laat ik die update dan maar eens installeren...
en ja hoor... na de update is Mijn Verzameling leeg :(

nou ja... gelukkig heb ik alle goede herinneringen aan mijn vakanties nog in mijn hoofd...

(ik heb vast wel ergens een oude backup... maar niet met alle laatste gegevens...)

update:
in de Garmin map van Basecamp stond nog een basecamp.exe uit 2014.
die werkt gewoon nog :D
nu maar meteen een backup gemaakt...
Oregon 550 - Renault Carminat 2000 - Archos 5 - Nokia N900 - Nuvi 1690
OnRoute wandelkaart - CN Eur 2012.20 - OSM - papieren kaarten en natuurlijk... het ouderwetse Stratenboek !!

Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Mgent »

Die oude database is niet weg, gewoon hernoemen naar de nieuwste versie en je zal ze weer zien. Waar die bij windows staat zal iemand anders je moeten vertellen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

gunther

Bericht door gunther »

beste,

ben ook mijn hele bibliotheek kwijt na een update :( :? weet iemand raad :oops: :cry: :cry:
hopelijk kan er iemand mij helpen

dank opvoorhand

grts

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”