Waar staan de bestanden?

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
zwozwedra

Waar staan de bestanden?

Bericht door zwozwedra »

:? Hallo, allemaal

IK zit met het volgende probleem in BaseCamp.

Voor zover ik heb kunnen nagaan worden de gegevens (routes, tracks, ...) in BaseCamp opgeslagen ergens op de C:-drive (in mijn geval C:\Documents and Settings\Bruno\AppData\Roaming\Garmin\BaseCamp). Ik heb nog niet gevonden waar en hoe ik deze locatie eventueel kan veranderen, en dit veroorzaakt volgende problemen:
- bij een crash ben ik alles kwijt, of ik moet steeds backuppen.
- als ik op een andere pc met dezelfde gegevens wil werken, moet ik steeds via een USB-stick (normaal stel ik mijn routes samen op mijn desktop, op verplaatsing gebruik ik dan een kleine laptop)

Het is mijn bedoeling deze gegevens ergens "in de cloud" op te slaan, zodat ik steeds over de meest recente gegevens beschik, waar ik mij ook bevind. Bestaat deze mogelijkheid in BaseCamp? Weet iemand raad?

Alvast bedankt,

Jan

tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Re: Waar staan de bestanden?

Bericht door tencats »

Voor zover ik nu weet kun de de routes niet anders uit BC halen dan alleen een export. De database beval wel een bestand "AllData.gdb" maar die wil al niet openen in Mapsource.
Een regelmatige backup is dus aan te raden, net als het gebruik van de exportfunctie in BaseCamp (via bestand / exporteren). Zo sla ik simpelweg al m'n routes apart op en hou ik ook BaseCamp schoon en snel.
Erik
Onderweg met de BMW R1300GS, +Garmin Zumo XT, of Chigee AIO-5 of BMW CRN of Rider 40 plus Sena SRL2. Verder: 2e XT, 550, 660 & 2x590, Montana 610/650, VIRB Elite en VIRB X, eTrex Touch 25 en een Epix.

Scheurneus
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Folder leegmaken
Dropbox o.i.d. nemen
NTFS link maken naar een folder in de dropbox maken (is dus gewoon lokaal filesystem)
Database daar plaatsen
Checken of NC opstart.

Kaarten kunnen ook in de wolk. Gebruik JaVaWa GMTK om de verplaatsingen te realiseren (snelkoppelingen).

En dat op een andere PC ook doen. EN vooral BC maar 1x opstarten en wachten met opstarten totdat je zeker weet dat de database is bijgewerkt.

Je kunt ook iedere keer een backup maken die je in de wolk zet en die op de andere PC hersteld. Je kunt zelfs meerdere datasets hebben door gebruik te maken van verschillende backups.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

zwozwedra

Bericht door zwozwedra »

Daarmee is mijn probleem niet opgelost, ik heb zo'n link (al mijn gegevens staan namelijk op een lokale server), maar hoe vertel ik BC daar te kijken ipv op de standaard-locatie? De rest is duidelijk maar het cruciale is BC te vertellen waar te kijken.

Jan

Scheurneus
Locatie: Leusden, bij u thuis (Privé les) of op afstand (GPS Helpdesk)
Contacteer:

Bericht door Scheurneus »

Tsja, dat is nu jou probleem, omdat je geen ntfs links over netwerk kunt maken.

Dus lokale server ombouwen tot een cloud server en cloud synchronisatie gaan toepassen ;)
(ik gebruik beide en synchroniseer cloud weer naar nas en maak daar weer een backup van....)

Maar dan nog kun je nog steeds gebruik maken van de backup/herstel functie in BaseCamp, en dat is zelfs de meest veilige optie en het maakt niet uit waar die backup staat! (alleen opstarten duurt even wat langer).

Zelf die ik veel met BC, maar alles wat ik niet meer nodig heb, exporteer ik direct in losse bestanden, ik hou de database dus redelijk klein en schoon.

Verder is het zo dta niett alleen dat database nodig is, maar ook foto's, custom maps, birdseye beelden enzo en dat zijn ook aparte folders. Word wel ook meegenomen in de backup. Vooral door birdseye beelden kunnen wel eens groot worden, waardoor backup ook opeens 500 Mb of groter word.
Marco :)

Meridian Platinum, GPS[map]60, 62st, Dakota20, Edge 605, 800, 3de Zumo660, Rider3, Montana 650, I-gotU GT-120

Zie ook mijn eigen kennisforum.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”