De bedoeling is dat je een lijst krijgt van de op de computer aanwezige kaarten die in het aangesloten toestel te gebruiken zijn. Je kunt dan aanvinken welke je er op wilt hebben, en het zou reuze handig zijn als nieuw aangevinkte kaarten er bijgeplaatst zouden worden zonder de al aanwezige kaarten opnieuw te laden. Dit lijkt ook wel te gebeuren, al ben ik er niet zeker van dat dit altijd het geval is.
Nu blijkt echter dat niet alle beschikbare kaarten op de lijst staan. De kaarten die al in het toestel staan staan er in ieder geval (aangevinkt) op.
Verder sommige andere kaarten. Misschien zijn dat kaarten die ooit op het toestel gestaan hebben.
Kaarten die niet op de lijst staan zijn wel te vinden bij geavanceerd/gedeeltelijk installeren. Nu blijkt echter dat van hier uit eerst alle kaarten gewist worden, waarna de complete selectie er opgezet wordt. Het komt nogal eens voor dat ik er een kleine nieuwe kaart bij wil zetten; die staat gegarandeerd niet in de aanvinklijst. Het resultaat is dat alle kaarten opnieuw berekend en verstuurd moeten worden.
Ik heb wel een work-around gevonden, maar dat is nogal omslachtig. Ik zet de nieuwe kaart op een aparte sd; deze krijgt echter de naam gmapsupp.img omdat MapInstall niet weet in welk toestel het terecht zal komen. Dit bestand moet dan hernoemd en naar de sd-kaart in het toestel verplaatst worden.
Met MapSource kun je een bestand bijplaatsen, dat je daarna hernoemt. Dan hoeft het niet via een extra sd-kaartje. Maar ik zou liefst niet willen terugvallen op MS, dat ondermijnt mijn stelling dat alles wat met MS kan ook mogelijk is in BC.

Dit laatste doe ik met JaVaWa Device Manager. Op zich gaat dat handig, maar je kunt er geen bestandsnamen met spaties mee maken. Ik heb underscore geprobeerd, maar die komen er dan ook echt in te staan.
Weet iemand een oplossing voor deze problemen?
Liefst natuurlijk hoe je de aanvinklijst compleet krijgt.
Anders een betere manier om er een nieuw kaartbestand bij te plaatsen zonder dat eerst de oude bestanden gewist worden.
Tenslotte de spatie; weliswaar een klein probleem, maar toch.