Brandweer met GPS (uit Notter)

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
vuurvreter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Brandweer met GPS (uit Notter)

Bericht door vuurvreter »

brrrriep brrrriep (onze telefoon)

'Goedemorgen, brandwacht Vonkstop van uw vriendelijkeste Edese vuurvreters.'

'U wilt de brandweer. Bij u thuis, zegt u?'

'Nou, dat treft, de jongens zijn net onder de douche's vandaan en ze hebben er zin in vandaag, neemt u dat maar van mij aan, ik ken ze.'

'Ja, tweehondervijftig euro, maar dat is voor "simpel blussen" zoals wij dat noemen.'

'Eh, "extra" en "royale" hebben we ook nog. Bij dat laatste kunt u eventueel ook een "groot gala" bestellen. Dan komt de commandant zelf in het uitgaanstenue'.

'Zal ik u een kleurenbrochure toesturen met al onze aanbiedingen en de meest recente prijslijst?'

'Oh, dat duurt wat te lang, vindt u?'

'Nee, nee, de voorrijkosten zijn in alle gevallen bij de prijs inbegrepen. Dat levert dan achteraf geen verrassingen meer op.'

'Op welke termijn denkt u ons eigenlijk nodig te hebben? Als u vierentwintig uur vooraf reserveert, kunnen we u heel aantrekkelijke kortingen aanbieden. Ja, anders valt u onder het "standby-tarief"'.

'Wat dacht u, een ladderwagen er bij is vaak wel handig en het kost maar een klein beetje meer. Kan ik u daarvoor dan noteren? Mevrouw, de vierdelige Magirus, helemaal voor u alleen. Een goede keuze mag ik zeggen. U heeft er wel kijk op'.

'Echt, het is verschrikkelijk tegenwoordig. Het goedkoopste van het goedkoopste moet het dan zijn. De mensen willen er nauwelijks iets voor uitgeven. Ik snap het niet. Zo vaak heb je toch geen brand? Nou, maak er dan iets moois van! Wel vijf mille uitgeven voor een vakantie, maar op het blussen wordt beknibbeld!'

Ik weet het, mevrouw. Je hebt er natuurlijk die goedkoper zijn, maar wij hebben alleen de allernieuwste wagens. Ze worden na elke brand met shampoo gewassen en bij "blussen royale" gebruiken we uitsluitend bluswater met de opwindende frisheid van wilde limoenen'.

'Hebt u overigens al eens gedacht aan de rommel achteraf? Wij kunnen u ook mensen leveren om op te ruimen. Dweilen en zemen doen ze graag voor u'. 'En foto's? Uit ervaring weten we dat de meeste mensen zo nerveus zijn, dat ze vergeten foto's te maken als hun huis afbrandt, terwijl het later toch zo'n prachtige herinnering is. Zullen we een fotograaf meesturen?'

'Ja, allemaal in kleur en u kunt nog kiezen uit ingelijst of in een keurig foto-album. Voor een paar euro's extra heeft u er dan ook nog een voorwoord bij van de hoofdbrandmeester'.

'Heeft u eigenlijk een mooie brand, ik bedoel, slaan er vlammen uit het dak en zo?'

'Ja, ik wacht wel even.'

'Oh, alleen nog maar de keuken. Dan heeft u wel pech, want dat valt nog niet in ons grootverbruikerstarief.'

'We zijn er zo intussen wel, denk ik. Oh ja, zorgt u voor de koffie voor de mannen? We kunnen het natuurlijk ook zelf meenemen, maar dat maakt het allemaal weer een tikkeltje duurder.'

'Nee, liever geen bier tijdens de brand. Maar een paar kratjes na afloop in de kazerne vinden ze altijd wel leuk.'

'Broodjes, zegt u? Nou, daar kunnen ze heel wat van aan. Alleen even aan denken met het beleg. Rookvlees en gebraden gehakt gaan altijd het hardst'.

'We hebben het al even gehad over de afloop, maar wij kunnen ook alle verzekeringspapieren voor u invullen. Brand is al lastig genoeg en dan moet je ook niet nog eens te maken krijgen met al die papiertroep, vindt u niet?'

'En nieuwe meubelen, gordijnen en vloerbedekking? Zal ik noteren dat een van onze charmante hostesses u rondleidt in onze prachtige toonzalen hier naast de kazerne?'

'Mooi, dan hebben we het nu wel helemaal rond. Alleen nog even uw adres', ja dat weten we te vinden, wij hebben namelijke een GPS toestel uit Notter. :lol:

'Prima, zet het tuinhek maar open, we komen er aan!'

'Oh ja, ik was het bijna vergeten. met of zonder blauw zwaailicht? Kost maar een kleinigheidje extra....' nee de sirene is gratis, de buren willen ook wat, toch?

'In orde mevrouw, tot zo!'
Groeten van de vuurvreter uit het mooie Ede
Zumo XT op de BMW R1200RT LC
www.vuurvreter.eu

Wimpie0162
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Wimpie0162 »

Werkt misschien beter dan VDO dayton (omkeren)? :evil: Die ladder wagen niet te snel inzetten hè, wij van de gele colonne maken graag gebruik van die wagen met een bakje aan de ladder! :lol:
Alle begin is moeilijk!

vuurvreter
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door vuurvreter »

Mochtje hier een patient op komen halen, geef dan maar een gil :lol:
Groeten van de vuurvreter uit het mooie Ede
Zumo XT op de BMW R1200RT LC
www.vuurvreter.eu

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”