BaseCamp met CN stuurt mij over parkeerplaatsen

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie

BaseCamp met CN stuurt mij over parkeerplaatsen

Bericht door GerJ »

Misschien hebben anderen het ook al gesignaleerd, maar ik maak iets geks mee met motorroutes die ik maak in BaseCamp 4.1.2 met de City Navigator kaart NTU 2013.41. Overigens deed de NTU 2013.30 hetzelfde. Soms stuurt de gemaakte route mij van de weg over een parkeerplaats en dan weer de weg op (parkeerplaats loopt parallel aan de weg). Ik merk het met mijn standaard testrondje Posbank (ik woon in Velp) op de Beekhuizenseweg tussen de Weg naar de Brandtoren en de Schietbergseweg en ik had hetzelfde effect afgelopen week in het Sauerland op weg 55 tussen Erflinghausen en Meschede (langs de Hennesee). Erg is het niet, want de weg wijst zichzelf, maar wel vreemd. Aan het gebruikte profiel ligt het niet: zowel Rijden als Motorfiets leveren dit effect op en ontglitchen met JaVaWa RTW heeft geen invloed. Zijn er ervaren gebruikers die weten hoe dit komt en of er wat aan te doen valt?
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: BaseCamp met CN stuurt mij over parkeerplaatsen

Bericht door splashy »

Is een bekend verschijnsel, is vaak als die plek aan de binnenkant van een 'bocht' in de weg ligt, verder weinig aan te doen, komt meestal doordat die weg dezelfde waarde heeft als de doorgaande weg.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

John21
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door John21 »

Hij laat je soms ook als je een viaduct nadert waar je overheen moet, Pleyweg Arnhem richting Velperbroekcircuit, rechts naar beneden rijden om de B. Matsersingel over te steken en dan weer omhoog te rijden en de weg weer te volgen.
Als je in een bekende omgeving rijdt maakt het niet zoveel uit, als je ergens niet bekend bent ga je misschien twijfelen.
John. -Zumo XT2, Fenix 8,Edge 1040, Sena SMH5-FM en OnRoute motorkaart.

Athome
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Athome »

Een snelweg op en af via de uit/invoegstroken is ook bekende.
Zit denk ik de Navteqkaart.

in de recente Motoplus (laatste van April 2013) staat een test van een aantal Motornavigaties. Een TomTom, een paar Zumo en een onbekendere. De onbekendere gebruikte ook de Navteq kaarten en had dezelfde kuren op de testroute als de Zumo's
De Tomtom had deze kuren op de testroute niet. TomTom gebruikt Teleatlas.

Schijnbaar is het kaartmateriaal erg bepalend hoe een GPS zijn routes berekent. Zo erg dus dat blijkbaar parkeerplaatsen meegenomen worden in de route bepaling.
Zumo 350 gemonteerd op een Aprilia Shiver GT.
Eigenaar van een TT Rider 400

GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door GerJ »

Athome schreef:Een snelweg op en af via de uit/invoegstroken is ook bekende.
Zit denk ik de Navteqkaart.

(...)

Schijnbaar is het kaartmateriaal erg bepalend hoe een GPS zijn routes berekent. Zo erg dus dat blijkbaar parkeerplaatsen meegenomen worden in de route bepaling.
Mijn Opel Navi 900 gebruikt ook NavTeq; ik ga het eens uitproberen.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”