Nageltje stelt zoch voor

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
Nageltje

Nageltje stelt zoch voor

Bericht door Nageltje »

Na veel gestress en zoekerij, onder andere in La France, overwegen wij om met spoed een GPS toestel aan te schaffen. We zullen hem het meest in Nederland gebruiken maar ik ga over krap twee weken naar de Provence dus áls het zou kunnen zou ik dolgraag van zoiets gebruik willen maken.
Mijn interesse ging uit naar een TomTomgo classic of 700 maar die laatste is er voorlpig nog niet. Is de Garmin-versie die lijkt op de TomTom een aanrader? Misschien is het slim om de reis naar Notter te plannen want ik zie door tegenstrijdige info in winkels, door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand me alvast wat tips geven.
Mij ontbreekt helaas de tijd om het forum helemaal om te spitten en met de zoekfunctie kwam ik niet ver.

Erg bedankt alvast en groetjes, :lol:

Zegert
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Zegert »

Ik denk dat het helpt als je aangeeft waarvoor de GPS gebruikt moet worden, bijv. alleen auto of ook wandelen, etc.

Zelf ken ik de TomTom en de Garmin C320/330 niet maar heb de indruk dat bijv. de TomTomGo 700 qua mogelijkheden vergelijkbaar is met een Garmin C330 - maar ik kijk dan alleen naar de hoeveelheid kaarten die je erbij krijgt en dat bij beide heel Europa voorgeinstalleerd is.

Anders wellicht een telefoontje naar Notter voor wat start-informatie en na 'overdenken' naar Notter gaan voor demo, etc.

Groeten,

Zegert

Nageltje

Waarvoor gebruiken?

Bericht door Nageltje »

Hoi Zegert,

We willen hem zowel voor autoritten en wandelingen in nederland, maar ook in het buitenland bv in de vakantie, gaan gebruiken.
Volgende week ga ik naar de Provence dus als het éven kan wil ik voor die tijd een gps apparaat hebben.
Ik was wellicht onduidelijk maar ik wil in elk geval zoveel mogelijk gedetailleerde kaarten(voorgeïnstalleerd) hebben.
Ik heb al heel wat uurtjes op diverse sites gekeken, heb verschillende winkels bezocht wat de zoektocht niet altijd makkelijker maakte door tegenstrijdige info. Daarom was blij met de ontdekking van de website van Garmin met "bijbehorend" forum.
Morgen maar eens een telefoontje plagen naar Notter.
Bedankt voor uw reactie

groetjes, Nel/nageltje( ga die naam snel veranderen)

Zegert
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Zegert »

Hoi Nel,

Kijk dan ook eens naar de Garmin Quest - is inclusief kaarten voor heel Europa MAAR je kunt 243MB aan kaarten laden.
In de praktijk blijkt daar heel wat in te passen.

Je maakt bijv. op de PC een route vanaf Nederland naar je bestemming en laat alle benodigde kaarten voor de route selecteren (is een optie).

Daarna vul je de rest van de ruimte op met kaarten rond je bestemming, eerst in de buurt en dan voeg je erom heen toe wat nog past.

Zelf heb ik deze 1 week voor mijn vakantie gekocht en eigenlijk geen problemen gehad.

TIP: zorg dat je openingstijd in Notter voor de deur staat dan hebben ze nog behoorlijk tijd voor extra uitleg - beviel mij uitstekend en kon toen zelf snel kaarten voor mijn vakantie erop zetten.

Later toegevoegd: Quest is ook nog waterdicht wat heel nuttig kan zijn bij wandelen. De C320/330 en de TomTom zijn dat niet.

Groeten,

Zegert

Nageltje

Garmin of Tomtom?

Bericht door Nageltje »

Hoi Zegert,

Bedankt voor je tips. Zal ik zeker rekening mee houden.
Het lijkt me heel fijn om een gps te hebben en ben zoals ik al schreef, van plan deze voor meer doelen te gebruiken dan alleen in de auto. Al lezende leer je veel op dit forum.
Ik had wel een beetje schroom omdat ik het idee had dat hier alleen techneuten en kenners rondhangen. Onzin natuurlijk en áls het al zo is; what's the problem?
Mocht ik nog vragen hebben ( weet eigenlijk niet of dit wel de juiste plek is?) dan zal ik die stellen. Ik verheug me erop om ermee aan de slag te gaan.

groetjes, Nel :P

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”