ik heb een zumo 660 en heb al begrepen dat deze de mogelijkheid heeft om een track naar een route om te zetten.
nog een vraag: volgens mij heeft de maker van de route in zijn activiteiten profiel gewoonweg 'auto' genomen zonder verdere specifieke aanpassingen. ( de maker is ook geen bolleboos op het vlak van gebruik van MS of BC )
de route is recent gemaakt, dus qua kaartmateriaal is alles hetzelfde. wat ik me nu afvraag is de invloed van mijn toestelinstellingen op het gebruik van deze route als ik deze inlaad in de zumo die standaard ingesteld staat op motorfiets met nog de nodige beperkingen zoals vermijden van snelwegen ed.
herberekent het toestel deze route dan automatisch naar mijn instellingen, of laat hij de route oorsrpronkelijk zoals ze in eerste instantie is opgesteld? bij mij staat in principe het herberekenen op automatisch, dus denk ik dat wanneer er van de route zou worden afgeweken om welke reden dan ook, mijn toestel door het herberekenen dan andere dingen gaat doen dan bv het toestel van de oorspronkelijke auteur van de route, of zie ik dit verkeerd?
de procedure die je hierboven hebt omschreven, zou je die steeds moeten volgen bij elke, niet zelf gemaakte route? lijkt me toch vrij omslachtig? kan me inderdaad voorstellen dat bij oudere routes dit wel meer aangewezen is, maar bij heel recente routes zoals nu het geval is?
kortom, veel vragen en grote nieuwsgierigheid
wat ik wel al heb begrepen is dat het wijs is om in veel gevallen ( zeker bij het gebruik van route die je van het internet of viavia hebt gekregen) het herberekenen door het toestel best op 'uit' zet, of maak ik hier ook een denkfout?
EDIT: ik heb nu intussen een 2e aangepaste versie binnengekregen van de route en er zijn een aantal grote verschillen. de eerste is blijkbaar gemaakt onder het profiel 'motorfiets' terwijl de nieuwe onder het profiel ' auto' is gemaakt ( waarom , da mag joost weten, zoals gezegd, de auteur, geweldige motard met 10den kms rijervaring, maar geen grote kaas gegeten van PC

). de routes op zich zijn ook op bepaalde punten veranderd ( +/-35 km langer, stukken autosnelweg verdwenen, etc) . ik heb in BC de optie 'pas de route aan de kaart van toestel' bij toesteloverdracht uitgevinkt. de route overgeplaatst naar de zumo die dan de vraag stetl of hij moet herberekenen. hierop nee geantwoord. en wederom zit ik met een verschil. ik heb nu de kaart in detail eens bekeken in BC met de zumo aangesloten, en een vergelijk gemaakt tussen de route zoals ze in BC staat en de route zoals ze in het toestel staat, en daar zit ik met een groot verschil in de laatste pakweg 100 km
het grote verschil zit hem, voor zover ik kan zien binnen basecamp, dat de originele route is aangemaakt onder het profiel 'auto' met een totale lengte van 392 km en reistijd 6u39min, terwijl in de zumo deze zelfde route onder het profiel 'motorfiets' staat met een totaalafstand van 362 km ( zonder tijdsaanduiding? ) wanneer ik de zumo afkoppel en in het apparaat zelf kijk zie ik wel een tijds aanduiding bij het selecteren van de route, nl 5u 44 min, afstand is ook 362 km.
en dan nu de grote hamvraag: waarom dit enorme verschil en voornamelijk gesitueerd rond de laatste 100 km van de route? op de kaart zie je duidelijk hoe je in de originele versie een lus naar het noorden maakt om zo op de bestemming te komen, terwijl je in de zumo een lus naar het zuiden maakt. in beide gevallen zijn er voldoende wegen of dergelijke, kortom ik begrijp het niet goed.
is dit nu een extreem probleem als ik ga rijden? nee, niet echt ik volg gewoon de leider ( we zijn met 14 motoren ) en als hij op een bepaald moment anders rijdt dan mijn zumo aangeeft, volg ik gewoon, maar ik wil graag begrijpen waarom dit verschil er is.
ik weet niet of ik nog verdere info kan / moet verschaffen? ik kan eventueel de originele route hier als bijlage bijsteken zodat de experts het ook eens kunnen bekijken maar dan wacht ik nog even de eerst reacties / mogelijke oplossingen af.