Startpunten uit bestaande route aanpassen

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Guidonno

Startpunten uit bestaande route aanpassen

Bericht door Guidonno »

Beste Rijders,

Ik download regelmatig mooie routes en ga deze rijden. Echter moet ik dan helemaal naar het startpunt rijden. Echter lijkt het mij handiger om het dichtstbijzijnde punt te gebruiken als start/eindpunt. Echter lukt het mij niet om dit aan te passen.

Kan iemand mij toelichten hoe dit werkt? Wellicht met een screenshot. Ik gebruik de laatste versie van BaseCamp.
Alvast hartelijk dank,

vriendelijke groet
Guido

Guidonno

Re: Startpunten uit bestaande route aanpassen

Bericht door Guidonno »

Of is het al voldoende als ik in de route inhaak en deze volg. Ik kom dan bij het eindpunt. Start de route opnieuw en ga naar het begintpunt. Alleen als het een rondje is ;)

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Er zijn diverse manieren om dit te bereiken. De methode die je in je tweede bericht noem is de gemakkelijkste.
Naar de route rijden, de route starten en gaan rijden. Op enig moment kom je aan het einde. Dan start je de route opnieuw en ga weer rijden. Op tijd stoppen, want nu ben je aan het einde van de rit, maar het toestel denkt dat je nog een eindje moet rijden.

De andere methode is wat ingewikkelder, Alhoewel het nog mee valt.
Je zoek een waypoint uit in je buurt. Vanaf dit waypoint tot het einde selecteer je de waypoints en kopieer deze. Daarna plak je ze boven het eerste waypoint in het lijstje.
Dan wis je de waypoints onder het door jouw uitgekozen waypoint. Nu heb je een route die begint bij het gekopieerde waypoint en eindigt bij het door jou uitgekozen waypoint.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Een beetje stoeien en je komt er vast wel uit.

Een derde methode is de route snel even overtekenen. Dan heb je een route die op de allerbeste manier gemaakt is. Na wat oefening kost je dit 10 minuten.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

denk dat het makkelijker is (voor mij toch) een track van de route te maken. Die te knippen waar je wil inpikken en een puntje of 2 weg te gommen in beide tracks zodat je goed ziet waar de ene stopt en de andere begint, dan de tracks aan mekaar plakken in de juiste volgorde indien de oorspronkelijke route uit 2 of meerdere delen bestond. Route van de track maken en 2 waypoints invoegen: bv thuis - vertrek aangepast. Route wordt herberekend als je die invoegt, dus even kijken of deze nog overeenstemt met de track.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

GPS Expert
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Bericht door GPS Expert »

Niets op de computer aanpassen en dit doen: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=1123
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Ik gebruik de laatste versie van BaseCamp.
Marco, klopt inderdaad en zo doe ik het ook in de gps. Maar misschien zette de vraagsteller ons op het verkeerde been door Basecamp te vermelden. Ja, dan ga je een Basecamp oplossing voorstellen natuurlijk. Te meer dat de titel dan nog eens "startpunten aanpassen" vermeld ...
Maar goed, hij heeft nu alle mogelijkheden. Ben benieuwd welke hij gaat kiezen :mrgreen:
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”