BC maakt een vreemde lus na samenvoegen twee routes

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Nick_66

BC maakt een vreemde lus na samenvoegen twee routes

Bericht door Nick_66 »

Ik heb een route van internet gehaald en er zelf een stuk aan toegevoegd. Hieronder een screenshot van deze twee routes:
Routes samenvoegen.JPG
Routes samenvoegen.JPG (108.38 KiB) 2219 keer bekeken
Als ik deze twee routes ga samenvoegen maakt BC er weer een rommeltje van. Er ontstaat een korte lus in de route:
Samengevoegde route.JPG
Samengevoegde route.JPG (149.71 KiB) 2218 keer bekeken
Wat gaat hier toch fout?? :shock:
Bijlagen
Samengevoegde route.JPG
Samengevoegde route.JPG (149.71 KiB) 2219 keer bekeken

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: BC maakt een vreemde lus na samenvoegen twee routes

Bericht door Frank »

Tja, gebeurt soms wel eens. Bij het toevoegen van een stuk wordt ook het "oude" gedeelte herberekend. Als dat een route is die b.v. een paar jaar oud is, kunnen er soms wel eens vreemde effecten zoals deze ontstaan. Als je een route punt voor of na dit gekke stukje verplaatst gaat het meestal wel weer goed.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

DanielT

Bericht door DanielT »

Vermoedelijk komt het viapunt van de N266 voor dit van de A?aciastraat, dus verkeerde volgorde?
Dat VP op de N266 lijkt me ook ongelukkig gekozen, tenminste als dit een brug/ tunnel zou zijn?
Alle wegen leiden naar Rome, zelfs met een GPS
Streetpilot: III/ 2820; Zumo: 550/ 590; Oregon 700 --- BMW: R1100RT/ R1150RT/ K1200GT/ K1300GT/ S1000XR
Baehr Ultima XL/ Sena 20S & SR10

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Frank »

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, als het nieuwe stuk er niet aangeplakt is op de reguliere manier (daar ging ik vanuit), maar tussengevoegd voor het laatste punt van de oude route, kan dit effect ook ontstaan.
Is het nieuwe stuk tussengevoegd met knippen en plakken? Dan is deze fout snel gemaakt..

Volgens mij zijn de volgende twee manieren het beste om een bestaande route te verlengen:
1. Gebruik het invoeg tool (potloodje met plusje), ga met de cursor in de buurt van het laatste punt staan en klik als op dat punt een grote zwarte stip verschijnt; het "elastiekje" verschijnt en je kan de route verlengen
2. Maak een nieuwe route vanaf het laatste punt van de bestaande en voeg deze dan samen met de oude route m.b.v. het commando routes samenvoegen (beide selecteren en dan rechts klikken). Let daarbij wel op de volgorde!
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

peter2310
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door peter2310 »

Heb je deze route ook herberekend voordat je het nieuwe gedeelte hebt gebruikt :?: Als VP Acaciastraat na VP N266 komt zal de oude situatie eveneens een lus laten zien in mijn optiek. Dubbelklik eens op je route om te zien of de VP`s in de juiste volgorde staan zoals jij ze verwacht. Zoals DaniëlT al aangeeft is het VP N266 niet gunstig geplaatst. Als de route al enkele jaren geleden is gemaakt heeft er mogelijk ook verandering plaats gevonden op deze kruising (gelijkvloers, tunnel of viaduct).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Garmin ZUMO 550 - Garmin Edge Touring - Scala Rider Q1
In gebruik: Garmin Edge Explorer - Garmin ZUMO 590 - Cardo Freecom 4

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Het gemakkelijkste zou het zijn als je de route even post. Dan kunnen wij zien, in plaats van gokken, wat er aan de hand is.
Ik heb even gekeken, geen eenrichtingsverkeer, geen ongelijkvloerse kruising, geen andere rarigheden. Want het leuke van Google Maps is datje met Streetview even kan kijken hoe het er in Nederweert uit ziet.

En Peter, de routeloopt in beide richtingen de kortste weg tussen de twee viapunten VP Acaciastraat na VP N266

Dus graag even de route als bijlage aan een bericht toevoegen, Nick.....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Nick_66

Bericht door Nick_66 »

Heb het probleem opgelost! Heb een punt die op de n266 ligt verplaatst. Hierna een punt voor de vreemde lus verplaatst en de lus was weg na berekenen.

Problem solved!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”