Koninklijke route of toch maar niet ?
Geplaatst: 3 mar 2016 15:17
Ik speel met de gedachten om de z.g. “ koninklijke” route`s te gebruiken i.p.v. route`s op trackbasis om uit te wisselen met 4 mederijders die allen in het bezit zijn van een Zumo 660 met de laatste NT kaarten om binnenkort enkele ritten te verkennen in Sauerland. Alle (gedownloade) routes zijn bewerkt op ritafstand, aankomst/finish plaats, unglitched en herberekend op de laatste NTU versie om te gebruiken in de 590. Nadat de ritten bij terugkomst zijn gecontroleerd op fouten en haalbaarheid reizen we later in het seizoen af met een grote groep en is de kans kleiner dat we met 25 motoren een U-turn moeten maken. Uitsluiten doen we het echter nooit.
Waarom wil ik afwijken van de toch wel goede ervaring met het rijden van route`s op trackbasis?
M.i is er met deze methode maximaal winst te behalen indien de kaarten en de rit sterk verouderd zijn om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Het komt geregeld voor dat er in een grote groep het “herberekenen uit’ nogal eens wordt genegeerd. De uitzetter is dan meestal de aangewezen persoon om een vinger naar uit te wijzen. In de grote groep zijn enkele medereizigers in het bezit van de Zumo 550 die de vervelende eigenschap heeft om toch te gaan herberekenen ondanks dat de instelling goed staat wanneer er maar even in tegengestelde richting wordt gereden. Zelfs een krappe U-turn kan al tot deze aktie leiden is mijn ervaring. Ik vind het eveneens handig om koffie/lunch pauzes als waypoint in de rit op te nemen. Een dergelijke plaats is dan altijd makkelijk in te voeren wanneer men van een grote groep verwijderd raakt.
De vraag luidt:
Er van uitgaande dat men met recent kaartmateriaal rijdt (gelukkig steeds vaker dankzij LTU) en de instellingen voor navigatie onderling in de groep overeenkomen, wat is dan het voordeel van de route op trackbasis t.o.v. de “koninklijke”
Ik merk hierbij nog op dat ik een aantal van 50 a 60 route- of viapunten hanteer op een ritafstand van 200 / 220 km, lijkt me voldoende toch
Dank voor jullie reactie.

Waarom wil ik afwijken van de toch wel goede ervaring met het rijden van route`s op trackbasis?
M.i is er met deze methode maximaal winst te behalen indien de kaarten en de rit sterk verouderd zijn om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.
Het komt geregeld voor dat er in een grote groep het “herberekenen uit’ nogal eens wordt genegeerd. De uitzetter is dan meestal de aangewezen persoon om een vinger naar uit te wijzen. In de grote groep zijn enkele medereizigers in het bezit van de Zumo 550 die de vervelende eigenschap heeft om toch te gaan herberekenen ondanks dat de instelling goed staat wanneer er maar even in tegengestelde richting wordt gereden. Zelfs een krappe U-turn kan al tot deze aktie leiden is mijn ervaring. Ik vind het eveneens handig om koffie/lunch pauzes als waypoint in de rit op te nemen. Een dergelijke plaats is dan altijd makkelijk in te voeren wanneer men van een grote groep verwijderd raakt.
De vraag luidt:
Er van uitgaande dat men met recent kaartmateriaal rijdt (gelukkig steeds vaker dankzij LTU) en de instellingen voor navigatie onderling in de groep overeenkomen, wat is dan het voordeel van de route op trackbasis t.o.v. de “koninklijke”


Dank voor jullie reactie.