Een Item (waypoint, route, track) wordt in BaseCamp op één locatie opgeslagen: in de "Bibliotheek" (ofwel: "De Verzameling", ofwel: "De Root folder", ofwel: de bovenste map in de "Bibliotheek").
Als je een Item ziet in een Lijst (of Lijstmap) dan staat dit Item niet
in deze Lijst (of Lijstmap), maar er staat in deze Lijst (of Lijstmap) een referentie (verwijzing, pointer) naar het Item in de Bibliotheek.
Voordeel:
- Een Item staat maximaal één keer in BaseCamp.
- Als je het Item selecteert op één locatie (in deze Lijst) en wijzigt dan is het Item op alle locaties (in alle Lijsten, Lijstmappen én in de Bibliotheek gewijzigd).
Dit is dus principieel anders dan een document op je PC.
Het document "D\Documents\MijnDocument.docx" is altijd een ander document dan "C:\TEMP\MijnDocument.docx". Tenzij je ook hier werkt met een shortcut of pointer.
Als je een Item vanuit BaseCamp wilt verwijderen zijn er (minimaal) 4 mogelijkheden:
- Menu Bewerken
- Item op de kaart selecteren, context menu (rechter muisknop)
- Item in Lijst selecteren, context menu (rechter muisknop)
- Werkbalk: Wis/Verwijderen uit <...>
Alle mogelijkheden geven twee menuopties:
- Wis
- Verwijderen uit <...>
In de werkbalk is er altijd maar één optie zichtbaar, afhankelijk van de Lijst/Lijstmap/Bibliotheek.
"Verwijderen uit <...>" betekent: verwijder uit deze Lijst. Het Item blijft bestaan in de Bibliotheek.
"Wis" betekent: verwijder uit de Bibliotheek. Het item is nu dus nergens meer aanwezig.
Alle Items die wél in de Biblitheek maar niet een een Lijst of Lijstmap voorkomen staan in de Lijst "Niet-vermelde gegevens".
Ondanks dat ik nu al twee jaar bezig ben met opschonen staan er nog steeds 4335 Items in deze Lijst. Ik wou dat ik deze Post een paar jaar geleden had gelezen...

Niet meer actief op dit forum...