hallo iedereen.
Ben zelf redelijk beginner op gebied van gebruik basecamp, OSM-kaarten.
Ik wil een paar trips plannen die echter over verschillende landsgrenzen gaan.
Ik kan kaarten downloaden per land en installeren maar die overlappen elkaar niet.
Ik dacht dan om een custom-made kaart te downloaden (Europa), samengesteld uit verschillende tiles, kaartstukjes, ... maar dan werd die custom-kaart weer te groot om te kunnen downloaden.
Daarop probeerde ik een aantal nieuwe kaarten samen te stellen en dan botst ik op twee problemen.
Deze mappen krijgen allemaal dezelfde naam en ID-gegevens zodat de ene kaart de eerder-geïnstalleerde overschrijft.
Daarnaast blijkt, via JaVaWa GMK dat in deze kaarten dezelfde kaartonderdelen zitten en dat lukt wel voor Basecamp, maar geeft problemen als je die kaarten wil inladen in je gps-toestel.
Ik heb al wat rondgesurft maar kwam nog geen geschikte antwoorden tegen .. misschien vond ik ze gewoon nog niet maar ik zou wat tips enorm waarderen.
thx!
osm-vraag
Re: osm-vraag
Om het simpel te houden en niet te hoeven stoeien met die ID's. ...
Wanneer het doel is fietsen en wandelen dan zou ik de verschillende delen van de Openfietsmap downloaden als bestand bestemd voor de gps. (GPS version)
Die kun je allemaal apart downloaden (wel naam aanpassen) en op je sd kaartje zetten. Als zet je ze allemaal aan in je gps geeft het nog geen problemen, want ze overlappen elkaar niet.
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Om je reis voor te bereiden download je evt. het hele Europa bestand naar je computer.
Bij ander soort kaarten (auto) die overlappen en/of zelfde iD hebben kun je ook simpel de extensie even veranderen zodat de gps die kaarten niet leest. Onderweg zou je de extensie kunnen veranderen. Desnoods met je smartphone.
Een samengesteld kaartbestand mag niet groter zijn dan 4Gb..
Nog simpeler is verschillende sd-kaartjes.
Wanneer het doel is fietsen en wandelen dan zou ik de verschillende delen van de Openfietsmap downloaden als bestand bestemd voor de gps. (GPS version)
Die kun je allemaal apart downloaden (wel naam aanpassen) en op je sd kaartje zetten. Als zet je ze allemaal aan in je gps geeft het nog geen problemen, want ze overlappen elkaar niet.
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Om je reis voor te bereiden download je evt. het hele Europa bestand naar je computer.
Bij ander soort kaarten (auto) die overlappen en/of zelfde iD hebben kun je ook simpel de extensie even veranderen zodat de gps die kaarten niet leest. Onderweg zou je de extensie kunnen veranderen. Desnoods met je smartphone.
Een samengesteld kaartbestand mag niet groter zijn dan 4Gb..
Nog simpeler is verschillende sd-kaartjes.

Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap
- openfietsmap
- Contacteer:
Je kan die verschillende customkaarten aan elkaar plakken met dit tooltje: http://www.openfietsmap.nl/news/osmcombinerludodg schreef: Ik dacht dan om een custom-made kaart te downloaden (Europa), samengesteld uit verschillende tiles, kaartstukjes, ... maar dan werd die custom-kaart weer te groot om te kunnen downloaden.
Daarop probeerde ik een aantal nieuwe kaarten samen te stellen en dan botst ik op twee problemen.
Deze mappen krijgen allemaal dezelfde naam en ID-gegevens zodat de ene kaart de eerder-geïnstalleerde overschrijft.
Daarnaast blijkt, via JaVaWa GMK dat in deze kaarten dezelfde kaartonderdelen zitten en dat lukt wel voor Basecamp, maar geeft problemen als je die kaarten wil inladen in je gps-toestel.
Ik heb al wat rondgesurft maar kwam nog geen geschikte antwoorden tegen .. misschien vond ik ze gewoon nog niet maar ik zou wat tips enorm waarderen.
thx!
Zorg er dan wel voor dat je de juiste zip file download, osm_generic_tiles.zip Compressed file containing the tiles and overview map Dat is nodig om een goede overzichtskaart te creëren.
Maker van de Openfietsmap - Gratis Garmin topokaarten voor op de fiets https://www.openfietsmap.nl
- GPS Expert
- Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
- Contacteer:
Op website. garmin.openstreetmap.nl kiezen voor de kaart die je wil (new style of openfietsmap) en dan vinkje manual tile selection. Selecteer alle benodigde kaarten, hou totaal onder de 3.7 GB en vul je email adres in, dan heb je na x uur een samengestelde kaart die als 1 kaart in basecamp is te gebruiken.
Marco
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.
Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.
Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.