de oorzaak van het grote verschil is dat jij bij het omzetten van de track naar route niet hebt laten filteren op aantal punten, dat moet je wel doen en dan ofwel 50 opgeven ofwel Basecamp zelf laten beslissen.
Bij het bepalen van de lengte van de route bepaald Basecamp elk stukje tussen 2 punten , rond dat af en telt dan al die stukjes op. Door die vele afrondingen krijg je het verschil.
De track was 106 km , mijn autoroute was ook 106 km met slechts 50 punten en liep exact gelijk met de track.
Mijn tourfiets route had een paar kleine afwijkingen (paar km totaal extra) maar had 184 punten (Basecamp) en gaf als lengte 113 km op.
Jouw tourfiets route gaf op 143 km maar had 1775 punten (kan een gps niet hebben) en had wel een paar afwijkingen anders dan mijn fietsroute waarschijnlijk omdat jij de openfietsmap gebruikte en waarschijnlijk niet optimale instellingen.
Ik heb jouw fietsroute met JaVaWa RTW tool gefilterd naar 52 punten en nu is hij (met dezelfde route) volgens Basecamp 113 km lang. (dus die 1700 extra punten zorgen voor 30 km "extra" lengte)
hierbij de gefilterde route
de RTW tool vind je hier
http://www.javawa.nl/rtwtool.html