HW-Points vanuit BaseCamp veranderen binnen route op Zümo

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
LtB
WayPoint relatie
WayPoint relatie

HW-Points vanuit BaseCamp veranderen binnen route op Zümo

Bericht door LtB »

Voor het maken van routes gebruik ik steeds vaker HardWayPoints, waarvan ik in bep. gevallen voordelen zie, maar met name hoor -:).
De benamingen van die punten in de route middels BaseCamp komen echter niet in alle gevallen 1 op 1 in de route op mijn Zümo 350.
Weet iemand hoe dat komt?
Mijn werkwijze:
Route gemaakt in BaseCamp en deze op het geheugenkaartje gezet, middels alternatieve Verkenner (TotalCommander),
met afgesloten BaseCamp (route geëxporteerd, BaseCamp afgesloten, GPS aan PC en dan kopiëren naar kaartje).
Op de Zümo dan route geïmporteerd naar Reisplanner.
Dan zie ik dat enkele HW-points een andere benaming hebben gekregen.
Kijk ik middels een editor/viewer in de geëxporteerde GPX-file, dan staan ze daar goed.
Deel ik op de Zümo de route, dan komt ie in het bestand shared_routes.gpx op het geheugenkaartje.
Bekijk ik die GPX (of de Current.gpx) dan staan daar de "onjuiste" benamingen.
Overigens is die GPX beduidend anders geworden als de originele vanuit BaseCamp;
filegrootte is kleiner en o.m. de waarden <gpxx:rpt lat="waarde" lon="waarde" /> zijn ingekort van 15 posities
tot 6 na de punt.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik zowel binnen BaseCamp als op de Zümo werk met (gelijke!) OSM-kaarten.
Maar mijn vraag gaat over het veranderen van de benamingen van de HW-points;
ik weet dat je handmatig binnen de Zümo die HW-points weer kunt aanpassen...
Groeten, Louis.

polmcfree

Re: HW-Points vanuit BaseCamp veranderen binnen route op Züm

Bericht door polmcfree »

LtB schreef:Voor het maken van routes gebruik ik steeds vaker HardWayPoints, waarvan ik in bep. gevallen voordelen zie, maar met name hoor -:).
Bedoel je daar mee ,dat je enkele viapunten hard maakt om deze zeker te bezoeken,
LtB schreef:De benamingen van die punten in de route middels BaseCamp komen echter niet in alle gevallen 1 op 1 in de route op mijn Zümo 350.
Weet iemand hoe dat komt?
Geef je die in basecamp zelf een naam of maak je waypoints aan?
LtB schreef:Mijn werkwijze:
Route gemaakt in BaseCamp en deze op het geheugenkaartje gezet, middels alternatieve Verkenner (TotalCommander),
met afgesloten BaseCamp (route geëxporteerd, BaseCamp afgesloten, GPS aan PC en dan kopiëren naar kaartje).
Op de Zümo dan route geïmporteerd naar Reisplanner.

exporteer dat toch op je bureaublad en zet dat dan rechtstreeks in de map GPX van het toestel,zie het nut niet van dat nog eerst op het sd kaartje te zetten of als je toch in basecamp bezig bent rechtstreeks van uit basecamp in je interne map slepen,
LtB schreef:Dan zie ik dat enkele HW-points een andere benaming hebben gekregen.
Kijk ik middels een editor/viewer in de geëxporteerde GPX-file, dan staan ze daar goed.
Deel ik op de Zümo de route, dan komt ie in het bestand shared_routes.gpx op het geheugenkaartje.
Bekijk ik die GPX (of de Current.gpx) dan staan daar de "onjuiste" benamingen.
Overigens is die GPX beduidend anders geworden als de originele vanuit BaseCamp;
filegrootte is kleiner en o.m. de waarden <gpxx:rpt lat="waarde" lon="waarde" /> zijn ingekort van 15 posities
tot 6 na de punt.
Die current gpx bekijk je die vanuit het toestel gekoppeld aan de PC in basecamp?

heeft het toestel die routes soms herberekend,dan zou het kunnen dat je een andere naam krijgt,maar die harde viapunten zouden hetzelfde moeten blijven
LtB schreef:Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik zowel binnen BaseCamp als op de Zümo werk met (gelijke!) OSM-kaarten.
Maar mijn vraag gaat over het veranderen van de benamingen van de HW-points;
ik weet dat je handmatig binnen de Zümo die HW-points weer kunt aanpassen...
Groeten, Louis.
OSM kaarten werken anders dan city navigator kaarten,kan aan een instelling liggen,er zit normaal een handleiding bij die osm kaarten,zet anders dat routebestand hier eens dan kunnen we kijken wat je bedoeld.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: HW-Points vanuit BaseCamp veranderen binnen route op Züm

Bericht door Frank »

Ik snap (ook) niet goed wat bedoeld wordt met "HW-points", ik ben deze term nog nooit op het forum tegen gekomen. Als het locaties zijn die per sé bezocht moeten worden, kan je er beter echte waypoints van maken (waar je dus zelf een naam aan geeft) en deze als 'verplicht bezoeken' in de route zetten. Deze namen worden zeker weten niet gewijzigd in de Zümo.

Overigens vind ik de methode van route naar de Zümo overbrengen knap omslachtig, ik vraag me af wat de reden is. Je kunt veel sneller werken door de Zümo op de PC aan te sluiten en dan de route direct naar de Zümo te slepen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”