Apart icoontje per item bij 'Info' in gpi-bestand mogelijk ?

De opvolger van Mapsource
OnTheMove

Apart icoontje per item bij 'Info' in gpi-bestand mogelijk ?

Bericht door OnTheMove »

Goeie namiddag,

Is er iemand die thuis is in de technische opbouw en mogelijkheden van een gpi-bestand (zoals gebruikt op een Garmin navi) ?

Aangaande het probleem waarbij de NKC, ACSI en MHF-icoontjes niet getoond worden (bij meerdere types Garmin navi) op de kaart met de actieve route sinds de recentste update,
bij het vergelijken van de NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2017.30 versus 2020.30 in de POI-map van Garmin Camper 770 heb ik het gevoel dat het einde ( = onderste gedeelte) van deze "oude" versus "nieuwe" gpi-bestanden mogelijk "anders" is opgebouwd qua ingevoegde bitmap icoon data.

Op een kaart met de actieve route gedraagt op deze Garmin Camper 770 met versie 2020.30 en soft 7.30 bijvoorbeeld een MHF-item geselecteerd en "Ga" zich een ietswat als een eigen POI gpi-bestand waaraan men geen bitmap (bmp icoon bestand) heeft toegevoegd bij de aanmaak met POIloader ( = POIloader gebruikt met enkel een csv-bestand en zonder bmp-bestand).

Verschillend is wel dat een eigen POI gpi-bestand waaraan men geen bitmap heeft toegevoegd bij de aanmaak met POIloader bij het selecteren in de lijst en Info klikken, op de kaart rechts getoond, geen icoontje maar een groen bolletje toont.
Waar een NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2020.30 wel een correct icoontje toont bij het selecteren in de lijst en Info klikken, op de kaart rechts.
Of is dit icoontje (getoond bij Info-klikken) iets wat men bij de aanmaak van een gpi zelf kan "meegeven"
los van de bitmap (bmp) te gebruiken op de kaart met de actieve route ?

De NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2017.30 en 2020.30 lijken mij gecodeerd maar naar mijn gevoel bij het bekijken van de data voor zowel versie 2017.30 als 2020.30 met een vrij gelijke codering (?)

Is er iemand die kan zien in de NKC, ACSI en MHF gpi-bestanden versie 2020.30 of de bitmap's (bmp's) voor de icoontjes normaal getoond op de kaart met de actieve route, correct zijn "meegegeven" bij de aanmaak van deze gpi's ?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”