Hallo, ik ben Laura en vervul een functie binnen de IT van een GGZ instelling.
Ik hoop via dit forum meer te weten te komen over GPS voor personen op ons terrein.
Ik ga er vanuit ga je opmerking niet sarcastisch bedoeld is..mijn vraag / opmerking is tenminste heel serieus. Wij hebben een -redelijk- groot terrein ( straal ca 2 km), met diverse gebouwen. Op dit terrein hebebn de behandelaars, verpleegkundigen etc. regelmatig te maken met agressie van patiënten. Binnen een gebouw kunnen zij op hun alarmknop drukken en de aanwezige mensen zullen dan te hulp schieten. Echter in de nacht/avond is de bezetting zo klein dat er hulp van buiten het betreffende gebouw zal moeten komen. Daarnaast heeft het terrein een behoorlijke beplanting dat er - zeker in avond/nacht - voor zorgt dat de overzichtelijkheid er (bijna) niet is. Voor de behandelaars een potentiële bedreiging.
Op dit moment werken we met DECT toestellen met een alarmknop. Buiten het feit dat deze niet 100% betrouwbaar blijken te zijn (Roaming/vertraging), geven zij geen juiste plaatsbepaling aan: gevolg wel alarm maar we weten niet waar.
de bedoeling is nu een GPS aan te schaffen die de betreffende behandelaar bij zich heeft en door 1 duk op de knop activeert waardoor de receptie gewaarschuwd wordt met de exacte lokatie van de hulpvrager. receptie zal dan actie ondernemen om anderen te waarschuwen of de hulpdiensten (112) op te piepen.
Ik geloof dat ik zo aardig compleet ben. Dus graag een serieuze reactie!
Hopelijk kan je hier op het forum wel 1 en ander bijleren. Als je al eens door het forum gebladerd bent, dan leer je snel dat de meesten hier hun GPS als hobbyding gebruiken en sowieso voornamelijk om de juiste weg te vinden. Er wordt dan ook regelmatig eens een grapje doorgestoken.
Dit is zowat het meest eerlijke en open forum dat ik op het internet tegenkwam. Hier wordt zelden of nooit negatief op elkaar gereageerd. Wallie's reactie was dan ook naar alle waarschijnlijkheid niet onaardig bedoeld en was allicht een (ludieke) vraag naar meer informatie.
Nu even op jou vraag: hebben jullie al een soortgelijk toestel in gebruik/proef of ben je net daarnaar opzoek?
In dat geval meen ik aan te nemen dat je best kijkt naar een (eventueel aangepaste) versie van de GPS-tracking toestellen. Dit zijn toestellen die dienen om na te gaan waar bijvoorbeeld een auto of dure gereedschappen zich bevinden zodat ze bij diefstal of misbruik makkelijk teruggevonden kunnen worden. Omdat er intussen verschillende toestellen bestaan met meerder mogelijkheden, denk ik dat je vraag zeker kan beantwoord worden. Ik ben ze namelijk zelf al toevallig tegengekomen: toestellen met een GPS en GSM die zodra op een knop geduwd wordt een sms stuurt naar een centrale dewelke onmiddellijk op een computerscherm laat zien vanwaar het alarmsignaal gezonden werd.
Google eens op GPS TRACKING en je maakt redelijk kans om het soort toestellen tegen te komen. Alleen nog even zoeken naar de exacte toepassing of vragen of men een toestel geschikt kan maken voor jou toepassing (meestal heeft men een basistoestel dat aangepast kan worden).
Ik vind ze niet terug op de website van Notter zelf (gps.nl) dus gok ik dat zij ze niet verkopen, of wel? Notter?
kwekje schreef:Op dit moment werken we met DECT toestellen met een alarmknop. Buiten het feit dat deze niet 100% betrouwbaar blijken te zijn (Roaming/vertraging), geven zij geen juiste plaatsbepaling aan: gevolg wel alarm maar we weten niet waar.
de bedoeling is nu een GPS aan te schaffen die de betreffende behandelaar bij zich heeft en door 1 duk op de knop activeert waardoor de receptie gewaarschuwd wordt met de exacte lokatie van de hulpvrager. receptie zal dan actie ondernemen om anderen te waarschuwen of de hulpdiensten (112) op te piepen.
Hoi Laura,
Het gaat dus om de locatie van de hulpvrager. Uhm... volgens mij zul je hier geen GPS vinden daarvoor. De Gps-toestellen die hier besproken worden zouden de hulpverleners kunnen dragen maar ze geven geen posities aan van hulpvragers op een andere plek dan de drager van een Gps-toestel. Gps-toestellen geven dus alleen de positie aan van waar het toestel zich bevind. Ik denk dat dat niet jouw bedoeling is.
Een hulpvrager zou dan zo'n Gps bij zich moeten hebben maar dan weet de hulpverlener toch niet waar hij zit.
Die laatste lijkt mij voor het geschetste doel het interessantst, daar hierbij niet wordt uitgegaan van het GPS systeem, maar van eigen locatie zenders. Ik denk alleen dat er wel een leuk prijskaartje aan hangt.
Wallie
SP 2610 tegenwoordig op de R1200GS; GPSmap 60CS in de tanktas en bij de wandel...
En beide mogen ook mee in de auto