Bibliotheek in BC weg (kwijt/foetsie)

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
WouterRobb

Bibliotheek in BC weg (kwijt/foetsie)

Bericht door WouterRobb »

Hallo,

Hoe kan mijn verzameling weer terug krijgen (terugzetten)?
Windows 10 opgestart, BC aangeklikt (versie 4.7.4.0), pop-up melding "kan bestanden niet vinden" (of zoiets) met mogelijkheid 'herstellen of annuleren'. Geklikt op 'herstel'. BC opent zich, maar gehele verzameling met mappen/route's etc weg.
Huh?
Nu heb ik de route's/tracks gelukkig wel ergens op mijn harde schijf staan, maar ik ben verbaasd dat mijn verzameling van tig jaar leeg is.

Wat heb ik gedaan op de bibliotheek weer terug te krijgen:
- 1 route vanuit harde schijf teruggezet naar BC
- computer herstart, maar alleen die ene route in verzameling van BC
- BC van computer verwijderd en herinstalleert; alleen die ene route staat er in
- 1 draadje op dit forum gevolg met tip: gebruiker\user\appdate\roaming\garmin\basecamp\ nr laatste (4.7.4.0) versie en één na laatste versie (4.7.3) ingeven, maar geen bestand met inhoud bibliotheek gevonden
- niet de laatste versie, maar versie 4.7.3 proberen te downloaden => kent/herkent/erkent Windows niet

Iemand een oplossing? (in plaats tig routes 1 voor 1 terugzetten).
En/of kent iemand dit soort storingen?
En/of staat eea in de cloud? (ik heb een account bij Garmin)

Groet, WouterRobb

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Bibliotheek in BC weg (kwijt/foetsie)

Bericht door tony rave »

Als er geen databestanden meer staan (zoals op de afbeeldingen hieronder), en er zijn elders geen backup's aanwezig, dan vrees ik het ergste.
Maar ik hoop dat er iemand is die dan nog wel een oplossing kent.
.
bc_data_loc.jpg
bc_data_loc.jpg (92.11 KiB) 303 keer bekeken
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

WouterRobb

Re: Bibliotheek in BC weg (kwijt/foetsie)

Bericht door WouterRobb »

Hallo Tony,

Op de aangegeven plek stonden bij mij bestanden die niet te openen waren.

Daarna vanaf de C-schijf al mijn routes naar de bibliotheek van BC gekopieerd. Uurtje werk. Meeste werk is nog om de mapstructuur weer logisch in elkaar te zetten. Vanuit BC ook meteen maar een backup versie gemaakt en op de C-schijf gezet.
Vervolgens nog een keer je pad gevolgd. Ik zie nu wel de routes in de bibliotheek. Voor de goede orde: bij '.../4.7/AllData.gdb' niet kiezen voor 'Openen', maar aanklikken 'openen met' en dan kiezen voor 'BC'.

Enne, als ik binnen de C-schijf klik op mijn backup bestand, wordt ook BC geopend incl de complete bibliotheek.

Wat er zich bij mij precies heeft afgespeeld is mij een raadsel. Maar voor herhaling heb ik mij nu voorbereid.

Groet, WouterRobb
Bijlagen
Verkenner.pdf
(95.07 KiB) 30 keer gedownload

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”