Helft van een 8 route omdraaien ?

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Hondadrivertje

Helft van een 8 route omdraaien ?

Bericht door Hondadrivertje »

Hallo,

WIj willen dit jaar de 11stedentocht KNOOPPUNTEN route fietsen.
Maar helaas gaat het onderste gedeelte van de 8 achtige route niet zoals wij willen.
Wij willen namelijk alle 11 steden met de klok mee fietsen, net zoals wij al jaren op de motor doen.
Maar hoe kan ik een gedeelte van de route omkeren?

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Helft van een 8 route omdraaien ?

Bericht door e.vdwerf »

Gaat het wellicht om een 'spoor'

De richting kun je in je toestel gewoon omdraaien. (Omgekeerde kopie) Dat doe ik nog wel eens onder het fietsen zelf als ik tegen de trackrichting infiets. Ik gebruik een garmin etrex touch.
Je hebt de 'route' (het spoor dus) dan 2x in je toestel staan. Met de klok mee en tegen de klok in.
Je zou de route nog kunnen splitsen met een programma als basecamp of mapsource en dan het gewenste deel omdraaien.
Maar ik weet niet welk toestel je gaat gebruiken. Sommige toestellen gaan verschillend met een track om.

Wanneer het een route betreft (Dat verschil van een spoor) dan zou je die hele route zelf opnieuw kunnen intekenen in basecamp of mapsource. Ook een mogelijkheid. Maar mijn voorkeur gaat altijd uit om een spoor te gebruiken. Dat ligt namelijk vast.

In basecamp kun je een door jou gewenste ingetekende route ook nog omzetten naar een spoor.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Contacteer:

Bericht door RonalT »

Bij het omkeren van een spoor moet je er wel rekening mee houden dat je aan de verkeerde kant van de weg komt te fietsen als er fietspaden langs de weg liggen.
Soms is zelf de route opnieuw tekenen gemakkelijker.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

In BC kan je deze in 2 knippen, dan omdraaien, aanpassen aan de werkelijke situatie zodat je op de juiste weghelft of fietspad rijdt en dan weer aan mekaar plakken en er een track van maken.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”