Zichtbaarheid kaart

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Een vriend van mij krijgt de nieuwe NTU 2023.1 niet geïnstalleerd, Express blijft melden dat er een fout is opgetreden. Niet getreurd, gewoon de XT eraan hangen en vanuit die kaart werken. Alleen die ziet Basecamp niet. Hoe nu verder?
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22931
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door HaWee »

https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/367 kijk hier voor de kaart in Basecamp
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Hoi Hawee, dat is het niet. Hij wil als tussenoplossing zijn XT eraan hangen. Tot de laatste update kom het gewoon op zijn laptop, maar die is een beetje vol.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18952
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door JaVaWa »

Mogelijk vol met oude versies van de kaart? Zie https://www.javawa.nl/opschonen.html
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 152 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Dat is het nu juist Jacco, Basecamp laat de kaart op het toestel wel zien, maar hij kan hem niet in het menu selecteren. Op de laptop staat alleen 2022.2.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18952
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door JaVaWa »

Nee, ik bedoel dat Express bij elke kaartupdate een kopie opslaat. Die zie je niet in BaseCamp (of in GMTK), maar neemt wel een hoop ruimte in. Na flink wat updates kan ik me voorstellen dat de schijf van de laptop vol staat... Met opschonen krijg je weer voldoende vrije schijfruimte. En 2022.2 kan er natuurlijk ook af.

De XT aan de laptop hangen voor de kaart is gewoon niet handig, zelfs als het wel zou werken...
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 152 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Dank je wel, gaan we proberen. Is toch wel vreemd dat je de kaart niet kunt kiezen in het menu?
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18952
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door JaVaWa »

Het duurt even voordat BaseCamp de kaart van het toestel heeft ingelezen, en er kunnen ook probleempjes ontstaan door de kaart cache. Die cache kun je wissen met JaVaWa Device Manager.
Toch zou ik kiezen voor het installeren van de kaart op de computer.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 152 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Prima gelukt Jacco, waarvoor onze dank. Helaas komt de XT nu met de mededeling dat de kaarten beschadigd zijn (kan wel gewoon navigeren) en er niet genavigeerd kan worden... Volgens Basecamp is er iets met de DEM kaart niet goed. Deze kleurt ook rood bij inlezen in Basecamp. 2x herhaald installeren van het complete kaartmateriaal geeft geen soelaas.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
JaVaWa
WayPoint GPS specialist
WayPoint GPS specialist
Berichten: 18952
Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
Locatie: Traiectum
Contacteer:

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door JaVaWa »

Zijn de foutmeldingen weg als je de DEM-kaart een andere extensie geeft? Nu weet ik niet welke bestandsnaam de DEM-kaart heeft, die van vorig jaar heette D2249000C.img. Mogelijk heeft die van dit jaar dezelfde naam, weet iemand anders dat toevallig? Het bestand staat waarschijnlijk in de map \.System\Map (maar kan ook \.System zijn of \Map)

(vervelend dat de XT niet met JaVaWa Device Manager gescand kan worden, dat zou het een stuk makkelijker maken)
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.

Mijn 152 GPS-toestellen

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Ik ga er aan werken, komt nu even niet uit, maar bedankt voor de tip.
Ennehhh, helemaal eens met dat laatste.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Gebruikersavatar
Firefly
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 369
Lid geworden op: 3 okt 2005 17:39
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: Zichtbaarheid kaart

Bericht door Firefly »

Nee Jacco, dat is het niet. Ik heb mijn DEM (D2249000C.img) er op gezet (van 13-6-22) maar de foutmelding blijft, evenals de rode balk bij inlezen.
Tiger 1200 Rally Explorer, Zümo XT2, 590, GPS 66st, Edge 1030 plus

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”