Pagina 1 van 1

Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 17:30
door Firefly
Een vriend van mij krijgt de nieuwe NTU 2023.1 niet geïnstalleerd, Express blijft melden dat er een fout is opgetreden. Niet getreurd, gewoon de XT eraan hangen en vanuit die kaart werken. Alleen die ziet Basecamp niet. Hoe nu verder?

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 17:36
door HaWee
https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/367 kijk hier voor de kaart in Basecamp

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 18:57
door Firefly
Hoi Hawee, dat is het niet. Hij wil als tussenoplossing zijn XT eraan hangen. Tot de laatste update kom het gewoon op zijn laptop, maar die is een beetje vol.

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 19:44
door JaVaWa
Mogelijk vol met oude versies van de kaart? Zie https://www.javawa.nl/opschonen.html

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 21:02
door Firefly
Dat is het nu juist Jacco, Basecamp laat de kaart op het toestel wel zien, maar hij kan hem niet in het menu selecteren. Op de laptop staat alleen 2022.2.

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 21:11
door JaVaWa
Nee, ik bedoel dat Express bij elke kaartupdate een kopie opslaat. Die zie je niet in BaseCamp (of in GMTK), maar neemt wel een hoop ruimte in. Na flink wat updates kan ik me voorstellen dat de schijf van de laptop vol staat... Met opschonen krijg je weer voldoende vrije schijfruimte. En 2022.2 kan er natuurlijk ook af.

De XT aan de laptop hangen voor de kaart is gewoon niet handig, zelfs als het wel zou werken...

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 21:29
door Firefly
Dank je wel, gaan we proberen. Is toch wel vreemd dat je de kaart niet kunt kiezen in het menu?

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 23 aug 2022 21:50
door JaVaWa
Het duurt even voordat BaseCamp de kaart van het toestel heeft ingelezen, en er kunnen ook probleempjes ontstaan door de kaart cache. Die cache kun je wissen met JaVaWa Device Manager.
Toch zou ik kiezen voor het installeren van de kaart op de computer.

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 25 aug 2022 16:11
door Firefly
Prima gelukt Jacco, waarvoor onze dank. Helaas komt de XT nu met de mededeling dat de kaarten beschadigd zijn (kan wel gewoon navigeren) en er niet genavigeerd kan worden... Volgens Basecamp is er iets met de DEM kaart niet goed. Deze kleurt ook rood bij inlezen in Basecamp. 2x herhaald installeren van het complete kaartmateriaal geeft geen soelaas.

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 25 aug 2022 18:09
door JaVaWa
Zijn de foutmeldingen weg als je de DEM-kaart een andere extensie geeft? Nu weet ik niet welke bestandsnaam de DEM-kaart heeft, die van vorig jaar heette D2249000C.img. Mogelijk heeft die van dit jaar dezelfde naam, weet iemand anders dat toevallig? Het bestand staat waarschijnlijk in de map \.System\Map (maar kan ook \.System zijn of \Map)

(vervelend dat de XT niet met JaVaWa Device Manager gescand kan worden, dat zou het een stuk makkelijker maken)

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 25 aug 2022 20:23
door Firefly
Ik ga er aan werken, komt nu even niet uit, maar bedankt voor de tip.
Ennehhh, helemaal eens met dat laatste.

Re: Zichtbaarheid kaart

Geplaatst: 26 aug 2022 14:48
door Firefly
Nee Jacco, dat is het niet. Ik heb mijn DEM (D2249000C.img) er op gezet (van 13-6-22) maar de foutmelding blijft, evenals de rode balk bij inlezen.