Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Krijg op mijn pas gekochte Zumo 220 bij het opstarten de melding "Kan kaarten niet ontgrendelen".
Er zat in de SD kaart gleuf een SDkaartje met daarop een kaart van 2020 (en 2012, zie foto), maar heb dit kaartje verwijderd omdat ik in de SD kaart gleuf mijn 1001 Onroute Motorroutes ga plaatsen.
Na het verwijderen van het SDkaartje met de kaart van 2020 staat er alleen een kaart van 2012 op (zie foto), wat voor mij goed genoeg is, en werkt goed, maar nu krijg ik deze melding .
Als ik de Zumo 220 naar fabrieksinstellingen doe, krijg ik dan ook automatisch de kaart die er af-fabriek opzat?
En hoe krijg ik de melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" weg bij het opstarten?
Er zat in de SD kaart gleuf een SDkaartje met daarop een kaart van 2020 (en 2012, zie foto), maar heb dit kaartje verwijderd omdat ik in de SD kaart gleuf mijn 1001 Onroute Motorroutes ga plaatsen.
Na het verwijderen van het SDkaartje met de kaart van 2020 staat er alleen een kaart van 2012 op (zie foto), wat voor mij goed genoeg is, en werkt goed, maar nu krijg ik deze melding .
Als ik de Zumo 220 naar fabrieksinstellingen doe, krijg ik dan ook automatisch de kaart die er af-fabriek opzat?
En hoe krijg ik de melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" weg bij het opstarten?
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Er staat nog een kaart op de zumo, die zie je echter niet terug in dit menu omdat de kaart vergrendeld is. Krijg je de melding alleen als de SD-kaart eruit is? In dat geval is het een stukje van de 2020.20, maar die doet het dan niet omdat de bijbehorende ontgrendelbestanden op de SD-kaart staan.
Als je met SD-kaart ook de melding krijgt, dan is het een andere kaart. JaVaWa Device Manager kan je het precies vertellen.
Een reset naar fabrieksinstellingen doet niets met de kaarten, daarmee blijft het zoals het nu is.
Als je met SD-kaart ook de melding krijgt, dan is het een andere kaart. JaVaWa Device Manager kan je het precies vertellen.
Een reset naar fabrieksinstellingen doet niets met de kaarten, daarmee blijft het zoals het nu is.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Dank je voor het antwoord.
Krijg alleen de melding als de kaart eruit is, dus dan is het een stukje van de 2020.20. Krijg ik dit stukje dan te zien via de JaVaWa Device Manager, en kan ik deze wel verwijderen aangezien ie vergrendeld is, of moet ik eerst het 2020.20 kaartje er in stoppen en dan eea. verwijderen?
En wat moet ik dan precies verwijderen, ben bang dat ik iets teveel verwijder?
Krijg alleen de melding als de kaart eruit is, dus dan is het een stukje van de 2020.20. Krijg ik dit stukje dan te zien via de JaVaWa Device Manager, en kan ik deze wel verwijderen aangezien ie vergrendeld is, of moet ik eerst het 2020.20 kaartje er in stoppen en dan eea. verwijderen?
En wat moet ik dan precies verwijderen, ben bang dat ik iets teveel verwijder?
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Handigste is om JaVaWa Device Manager een rapportage te laten maken van de zumo (met de SD erin): menu Extra > Rapportage, vink "Zet online op javawa.nl" aan en klik op "Rapport aanmaken". Zet dan de link hier in een bericht.
Met de informatie uit de rapportage kan ik je precies vertellen wat je moet verwijderen (of juist moet toevoegen).
Met de informatie uit de rapportage kan ik je precies vertellen wat je moet verwijderen (of juist moet toevoegen).
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Dat is apart... Op de zumo staat naast de basiskaart en de tijdzonekaart (die zijn beiden niet beveiligd) maar één kaart, de 2012.10. Die doet het gewoon volgens de kaartinfo op het toestel. Heb je in de tussentijd iets verwijderd?
Op het toestel staan wel wat Apple-gerelateerde bestanden die er niet op horen te staan, die kun je verwijderen door in JDM op de knop "Ontkoppelen" te klikken. Die bestanden kunnen ongewenste effecten hebben op het functioneren van de zumo, al betwijfel ik of ze iets met dit probleem te maken hebben.
Op de SD staat trouwens een illegale versie van 2020.20.
Op het toestel staan wel wat Apple-gerelateerde bestanden die er niet op horen te staan, die kun je verwijderen door in JDM op de knop "Ontkoppelen" te klikken. Die bestanden kunnen ongewenste effecten hebben op het functioneren van de zumo, al betwijfel ik of ze iets met dit probleem te maken hebben.
Op de SD staat trouwens een illegale versie van 2020.20.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Heb zelf niets verwijderd. Wat is er weg dan?
Oké, wist niet dat de 2020.20 illegaal was, zat in het toestel toen ik 'm kocht. Wil deze kaart sowieso niet gebruiken, maar hoe krijg ik nu de melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" weg?
Oké, wist niet dat de 2020.20 illegaal was, zat in het toestel toen ik 'm kocht. Wil deze kaart sowieso niet gebruiken, maar hoe krijg ik nu de melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" weg?
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Hmm, lastig. Eerst maar eens ontkoppelen met JDM zodat de Apple-bestanden weg zijn.
In de map .System staan acht bestanden met de extensie .gma. Dit zijn certificaatbestanden die horen bij de 2012.10 kaart. Normaal gesproken zou het er één moeten zijn, maar nu zijn het er veel meer. Verplaats deze bestanden naar je computer (niet weggooien!), zet dan telkens een daarvan op de zumo en test of de foutmelding wegblijft (en de kaart wel zichtbaar blijft).
In de map .System staan acht bestanden met de extensie .gma. Dit zijn certificaatbestanden die horen bij de 2012.10 kaart. Normaal gesproken zou het er één moeten zijn, maar nu zijn het er veel meer. Verplaats deze bestanden naar je computer (niet weggooien!), zet dan telkens een daarvan op de zumo en test of de foutmelding wegblijft (en de kaart wel zichtbaar blijft).
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Bij "Ontkoppelen" zegt ie "Sluit een toestel aan en klik op Scan schijven" ,en als ik dat doe zie ik 1 seconde een balkje gedeeltelijk groen worden (gegevens worden verzameld staat er bij) en that's it; zijn dan die Apple bestanden weg?
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
En hoe kan ik zien dat het Apple bestanden zijn?
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Het ontkoppelen werkt pas als het toestel aangesloten en gescand is. Nog een keer op op het knopje drukken dus…
De Applebestanden staan oa in de map .Spotlight-V100
De Applebestanden staan oa in de map .Spotlight-V100
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Het toestel was aangesloten tijdens het "Ontkoppelen"; was die 1 seconde dat je dat gedeeltelijk groen wordend balkje na het scannen zag voldoende dan om te Ontkoppelen?
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Als JDM zegt "Sluit een toestel aan en klik op Scan schijven", dan heeft hij blijkbaar nog niet gescand…
Het kan eventueel ook een bugje in JDM zijn, verwijder dan via de Verkenner de mappen .Spotlight-V100, .Trashes en .fseventsd.
Mogelijk zijn ze niet zichtbaar, dan instellingen Windows aanpassen: https://www.javawa.nl/zichtbaarheidbestanden.html
Het kan eventueel ook een bugje in JDM zijn, verwijder dan via de Verkenner de mappen .Spotlight-V100, .Trashes en .fseventsd.
Mogelijk zijn ze niet zichtbaar, dan instellingen Windows aanpassen: https://www.javawa.nl/zichtbaarheidbestanden.html
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Heb de Windows instellingen aangepast, maar krijg deze Apple mappen .Spotlight-V100, .Trashes en .fseventsd. nog steeds niet gevonden.
Dit zie ik op mijn PC:
Dit zie ik op mijn PC:
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18354
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Melding "Kan kaarten niet ontgrendelen" verwijderen
Waarschijnlijk is het wissen met JDM toch gelukt.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 132 GPS-toestellen
Mijn 132 GPS-toestellen