hoe zinvol is herberekenen met de instelling 'direct'?

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

hoe zinvol is herberekenen met de instelling 'direct'?

Bericht door alex van der hulst »

L.s;

Onderlaatst hoorde ik dat het zinvol is om alvorens een route te herberekenen (na dupliceren natuurlijk) hem eerst met de instelling 'direct' her te berekenen en vervolgens met de gewenste instellingen. Dit zou moeten zijn om 'sporen' van ander kaartmateriaal e.d. te wissen. Ik heb nooit anders gedaan dan de bestaande route dupliceren, herberekenen, en de boel weer goed over elkaar heen leggen, is nog altijd zonder problemen verlopen.
Kan iemand hier iets zinnigs over melden?

groet, Alex
Voorheen Zumo 660, sinds kort Zumo XT . BMW R1200RT. Een lange reis begint met één enkele stap!

Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: hoe zinvol is herberekenen met de instelling 'direct'?

Bericht door Frank »

Het lijkt mij dat dit niet veel zin heeft. Bij een "directe" route wordt er geen rekening gehouden met het onderliggende kaartmateriaal, dus herberekenen levert "niets" op.
Zodra je een route berekent of herberekent, zal er vast een referentie naar het gebruikte kaartmateriaal vastgelegd worden. Maar het lijkt me geen toegevoegde waarde om de historie daarvan mee te nemen, alleen de laatst gebruikte kaart telt. Het lijkt me dan ook sterk dat zo'n historie problemen zou geven....
Ik doe precies hetzelfde als jij en ook nooit problemen daarmee ondervonden.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bedankt voor de reactie! Mij ontgaat ook de logica ervan, vandaar de vraag wat anderen daar van denken. Ben benieuwd of er mensen zijn die dat wél doen en of die dan uit kunnen leggen wat daar de voordelen van zijn ...
groet, Alex
Voorheen Zumo 660, sinds kort Zumo XT . BMW R1200RT. Een lange reis begint met één enkele stap!

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Heeft betrekking op het omrekenen van track naar route. Dan kun je aangeven hoeveel via-punten je wil hebben en na de berekening met Direct kies je vervolgens voor het door jouw gewenste profiel, bv motorrijden. Standaard krijg je anders maar 2 routepunten, de start en het eindpunt.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Ik maak wel een track van een route, doorgaans niet andersom. Als ik van een track een route maak doe ik dat gewoon met de routetool en viapunten, daar kan ik wat mee. De mogelijkheid om het aantal viapunten aan te geven ken ik niet, hoe werkt dat?

groet, Alex

alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Heb het inmiddels gezien, maar kan er niet zoveel mee. Simpelweg natrekken vind ik nog steeds niet verkeerd, dan kan je er van alles mee uitspoken, met op de hierboven genoemde manier de viapunten laten plaatsen heeft nogal wat nadelen vind ik.

groet, Alex

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Routes dupliceren als referentie is uit de tijd van Mapsource. Dat doe je nog enkel als je alternatieve routes wil maken. Beter is onmiddellijk van de route een track te maken als referentie. Door een onoplettendheid zit je soms in je originele te klooien wat niet de bedoeling is en dan ben je je referentie kwijt.
Dat verhaal komt, als ik me goed herinner, van oudere gdb bestanden die vectorinformatie bevatten en aan de nieuwe gpx bleven "plakken".

De uitleg hoe je in BC van een track een waterdichte route maakt met gebruik van directe routes staat hier uitgelegd:https://drive.google.com/file/d/1LTR0_D ... i94sc/view

Je kan natuurlijk ook altijd het JAVAWA RTW tooltje gebruiken.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Beste Guzzi,

Zojuist de hele door jou omschreven methode doorlopen, maar die rechte lijnen blijf ik her en der houden, ik hou het maar gewoon bij de eerder gebruikte methode. Gewoon dupliceren, ander kleurtje geven om vergissingen te voorkomen, herberekenen en weer over elkaar leggen, indien dat nodig is. Is altijd goed gegaan, dus dat blijf ik maar gewoon doen! Wel vriendelijk bedankt in ieder geval voor de reactie!

groet, Alex

guzzi vero

Bericht door guzzi vero »

Als je rechte lijnen her en der blijft houden binnen een route is er echt iets fout hoor. Na herberekenen moeten die weg zijn.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

alex van der hulst
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Dat leek mij ook, daarom hou ik het maar gewoon bij het oude vertrouwde, niks mis mee.

groet, Alex

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”