Fietsroute grensoverschrijdend met 2 kaartensets

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
Michiel P.

Fietsroute grensoverschrijdend met 2 kaartensets

Bericht door Michiel P. »

In Basecamp ben ik een fietstocht aan het uitzetten waarbij ik in het grensgebied van Nederland en Duitsland zit. Enkele keren ga ik deze grens over. In mijn Edge Explore 2 zitten de fietskaarten van Europa geïnstalleerd. Nu valt Duitsland onder "Central" en Nederland onder "West". Je moet dus steeds van kaart wisselen om de route te kunnen maken. Echter als ik één route maak vernaggelt basecamp het gedeelte dat niet matcht met de kaartenset. Momenteel maak ik dus 5 losse routes. In Garmin Express lijkt het alsof je de hele kaart van Europa als één set kan installeren, maar dat lukt me niet.

GarminEdge2-2.jpg
GarminEdge2-2.jpg (20.41 KiB) 362 keer bekeken
GarminEdge2-1.jpg
GarminEdge2-1.jpg (319.1 KiB) 362 keer bekeken

e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Fietsroute grensoverschrijdend met 2 kaartensets

Bericht door e.vdwerf »

Het simpelst is de Openfietsmap benelux te installeren op je toestel en in basecamp.
Er staat nog een heel stuk Duitsland op die kaart.. en anders zet je Europa OFM west op je toestel.
Etrex Vista HCX, Etrex 30, Touch 35, GPSMAP65s op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Rush FZ1N »

Vanwege het beperkte interne geheugen dien je dan wel een van de Garmin kaarten te verwijderen.
Ik heb op de pc OFM Europa geïnstalleerd. In eerste instantie OFM Benelux ook, maar vond de Garmin kaarten goed genoeg. Dus op mijn Explore2 alleen de originele Garmin kaarten.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1050 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Michiel P.

Bericht door Michiel P. »

Geweldig, dank voor jullie bijdrage. Het is me gelukt door de OFM Benelux te activeren.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”