Aanschaf GPS toestel
- H. Ruitenberg
- Contacteer:
Aanschaf GPS toestel
Ik wandel veel in het bos, wie kan mij adviseren welk toestel daar het meest geschikt voor is?
Re: Aanschaf GPS toestel
Wat voor jou het meest geschikte toestel is hangt ervan af wat je precies met je gps wilt, en hoeveel je aan je aankoop wilt besteden.H. Ruitenberg schreef:Ik wandel veel in het bos, wie kan mij adviseren welk toestel daar het meest geschikt voor is?
De hele Garmin GPS60 serie (maar niet alleen díe serie!) is uitermate geschikt om te worden ingezet bij het wandelen.
Binnen deze serie heb je allereerst de Garmin GPS60, het monochrome (zwart-wit scherm) basistoestel in de serie. Het is een prima toestel, dat heel geschikt is als je het bijvoorbeeld gebruikt om na een boswandeling de auto terug te kunnen vinden. Maar ook voor het geocachen (kijk op www.geocaching.nl voor meer info!) en het lopen/fietsen van de uitgezette wandel- en fietstochten op www.gpstracks.nl is het apparaat heel geschikt.
De overige toestellen in de serie hebben dezelfde basisfunctie als de GPS60, maar daarnaast een aantal extra's die je onderweg goed van dienst kunnen zijn. Het meest opvallende verschil is wel dat ze ruimte bieden voor het laden van kaartmateriaal, die het mogelijk maken om je in het veld goed te kunnen oriënteren in het gebied waarin je wandelt.
Zo heb je bijvoorbeeld de GPSMap60, met ook een monochroom scherm en met 24 MB intern geheugen voor het laden van kaarten. Dit kunnen routeerbare kaarten zijn, maar ook de binnenkort uit te brengen topografische kaarten.
Als derde in de serie is er de GPSMap60C. Goed te vergelijken met de GPSMap60, maar dan met meer geheugen (56 MB) voor het laden kaartmateriaal en een kleurenscherm.
Tot slot heb je in deze serie nog de GPSMap60CS, vergelijkbaar met de GPSMap60C, maar dan nog uitgebreid met een ingebouwd electronisch kompas.
Als je kiest voor een apparaat met geheugen voor kaartmateriaal, dan raad ik de 60C of 60CS aan, omdat het gebruik van een kleurenscherm dan toch wel erg prettig is en ook het geheugen meer ruimte hiervoor biedt.
Tot slot zou je nog kunnen overwegen om nog enkele maanden te wachten op de GPSMap60Cx of de GPSMap60CSx, die uitgevoerd zullen gaan worden met de SIRFIII-chipset, waarmee de gps naar verwachting vooral in bossen een betere ontvangst zal gaan hebben.
Maar ga er maar van uit dat je ook met de huidige generatie gps'en bij het wandelen goed uit de voeten zult kunnen.
Groet,
Floyd.
Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max
Floyd.
- H. Ruitenberg
- Contacteer:
Meer informatie over de nieuwe toestellen kun je o.a. vinden in dit draadje.H. Ruitenberg schreef:Is er al meer info omtrent deze nieuwe toepassingen, zo ja waar kan ik deze vinden.
ps bedankt voor je reactie
Groet,
Floyd.
Floyd.