Nachtbraker

Nieuw op dit forum? Laat weten wie je bent en wat je met je GPS doet! En lees wat anderen ermee doen!
Plaats reactie
ericm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Nachtbraker

Bericht door ericm »

Ik ben ook nieuw op het forum. Heb al veel gelezen maar ben er nog niet uit :roll:
Ik ben Eric, werkzaam bij de brandweer en ik ga graag een stukje toeren op een R1100GS.

Mijn keuze gaat tussen een quest, quest2 of een 276c. Ik zoek vrolijk nog even verder :D

sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door sade »

Welkom Ericm, ik heb een 1150GS icm een quest 1 en ben reuze tevreden, maar zo zal iedereen zijn voorkeur hebben. Kijk goed naar je budget en wat je er mee wilt doen ! Suc6 met je keuze
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC

ericm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door ericm »

Hoi Sade (ook GS-club? 8) )

Hoe heb jij de quest bevestigd? Aan de bar van het stuur, met een ring om de tellers (die van Migsel) of op de kroonplaat?

Ik wil vooral de combinatie auto en motor (motor eerst). Met accu, om te kunnen wandelen. Ik wil vooraf routes kunnen maken en deze vervolgens gaan rijden. Ook routes van anderen wil ik graag in kunnen lezen (al dan niet door deze eerst voor te bewerken).

De snelheid bij het bereken van de route mag wat langer duren als het tijdens het plannen is, maar al rijdend met autorouting aan moet herbereken snel gaan, bijvoorbeeld als ik een afslag van de route heb gemist en zeker in stedelijk gebied (ik heb geen zin om dan aan de kant te gaan staan wachten :? ). Dit is niet nodig bij het rijden van voorafgeplande routes, dan kan ik het automatisch opnieuw berekenen uitzetten en zoek ik de route zelf wel weer op.
Het geheugen moet afdoende zijn om een land als Nederland of Belgie te kunnen laden, met enkele aanvullende kaarten en routes.

Ik twijfel over de 276c en de quest 1 omdat deze niet de NT kaarten kunnen laden.
Ik twijfel over de quest2 omdat deze herbereken van een route tijdens het rijden langzaam doet.

De 276c en de quest1 zijn redelijk gelijk qua functionaliteit voor zover ik het nodig heb. Het maken van routes is iets makkelijker voor de 276c heb ik het idee. Als de quest2 iets sneller zou zijn met het herbereken van de route tijdens het rijden, dan zou het deze worden ivm alle mappen van Europa standaard in het geheugen. Al lees ik ook een aantal negatieve ervaringen van mensen, die het toestel terugbrengen en overgaan op de quest1.

Ik moet dus de afweging maken of ik de nieuwste kaarten wil/nodig heb, danwel of ik bij afwijken van de route wil wachten op het herberekenen (misschien op te lossen met toekomstige firmware update voor de quest2). Aldus is mijn dilemma... Tips en adviezen zijn welkom.

Mijn budget is toereikend om een van deze toestellen te kopen (ben al een jaar aan het sparen :| ).

Over een paar weken heb ik tijd om in Moordrecht te gaan kijken in de nieuwe vestiging, maar dan wil ik eigenlijk al een keuze gemaakt hebben...
Laatst gewijzigd door ericm op 18 feb 2006 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sade
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door sade »

Eric, mail me effe (GS)André :wink:
Als gevoel van vrijheid je wat waard is, ga je toch niet in een koekblik zitten.
BMW R1200GS LC

ericm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door ericm »

sade schreef:Eric, mail me effe (GS)André :wink:
Gedaan :D
R1100GS en een 276c mbv een Touratech Mount
Thuisbasis 104315460565

ericm
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door ericm »

Het wordt na veel zoekwerk en overwegen een 276c!
Vanwege de schermgrootte, diverse gebruiksmogelijkheden, instelbaarheid, snelheid etc. is dit 'm geworden.

Het hele spul wordt binnenkort toegestuurd vanuit Notter, dan kan ik daarna aan de slag met de montage op de motor en City Select 7 (of gelijk al Navigator 8).

Gebruikservaringen volgen binnenkort :wink:
R1100GS en een 276c mbv een Touratech Mount
Thuisbasis 104315460565

Plaats reactie

Terug naar “Forum-leden stellen zich voor”