We zijn ons heel goed bewust dat er veel veranderd en verbeterd zou kunnen worden. We hechten echter enorm aan de "gratis" Google positie.
Andere bedrijven met fraaie software, systemen en sites zijn maandelijks duizenden Euro's kwijt aan de gesponserde links.
De Google klassering is een interessant onderwerp en past wel even in deze stamkroeg.
Zo eenvoudig als hierboven geschetst is het helaas niet. Vanwege een TV uitzending waarbij we
www.gps.nl in beeld probeerden te krijgen hebben we een tijd terug een al bestaande objectieve pagina als startpagina opgenomen. De inhoud van de site was verder exact gelijk gebleven, alleen index.html was omgewisseld met een andere pagina. Binnen 2 weken kwamen we in de eerste schermen van Google bij een search op Garmin niet meer voor. Het heeft maanden geduurd voor we weer terug waren op dezelfde plek als voorheen. Sindsdien ben ik heel erg huiverig voor het aanpassen van de eerste pagina.
Volgens mij weten maar een heel beperkt aantal mensen hoe het precies werkt bij Google. Regelmatig krijgen wij aanbiedingen van bedrijven die je voor veel geld een hoge positie in Google beloven. Wanneer je ze dan vraagt waarom hun eigen bedrijf dan niet zelf bovenaan staat krijg je geen of vage antwoorden.
Maar misschien is er hier wel iemand die me kan vertellen waarom we
www.gps.nl niet hoger in Google krijgen. We doen er van alles aan om
www.gps.nl wat hoger te krijgen zodat we zonder problemen met Garmin te krijgen ook andere merken wat meer op de site kunnen promoten.
Wanneer ik in Google zoek op het aantal vermeldingen van
www.gps.nl dan krijg ik: "Resultaten 1 - 10 van circa 46.900 voor "
www.gps.nl" (0,24 seconden)". Doe ik datzelfde voor
www.gps-garmin.nl dan krijg ik: "Resultaten 1 - 10 van circa 882 voor "
www.gps-garmin.nl" (0,08 seconden)". Ga ik dan binnen google zoeken op bijvoorbeeld tomtomgo dan staan we met
www.gps-garmin.nl op nummer 2 en
www.gps.nl zie ik na 10 pagina's nog niet verschijnen. Je hoort vaak dat het aantal verwijzingen mede bepalend is voor de positie binnen Google. Op grond hiervan zou ik verwachten dat
www.gps.nl hoger scoort. Ook zou de zoekterm in de URL van invloed zijn. Een hoge positie voor
www.gps-garmin.nl bij het zoeken op Garmin is dan te verklaren, maar de positie bij het zoeken op TomTomGo niet.
Volgens mij kan degene die weet hoe het echt zit veel geld verdienen.
Eric