Beveiliging Trackstar
Beveiliging Trackstar
Heeft iemand ervaring met het beveilingskastje Trackstar?
- danyel
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Als je DIT bedoeld, ja ik heb er zo eentje.
Eenvoudige progammatie van de verschillende instellingen.
Alles is van op afstand (met een GSM) in te stellen.
Rapportering, Polling, Parkeerstand werken perfect.
Alarm melding nog niet uitgeprobeerd.
De unit ergens 'onzichtbaar' (ergens onder het dashboard bv) plaatsen heeft een verminderde satellietontvangst tot gevolg, waardoor de positiebepaling zo'n 20-30 meter of zelfs meer kan afwijken.
Maar er zijn plaatsen genoeg te bedenken waar de unit vrij zicht heeft en toch niet direct opvalt. Achteraan op de hoedenplank bv....
Voor mij is het van belang dat ik precies weet "waar" mijn voertuig zich ergens bevind, zonder meer. Wordt het voertuig weggetakeld (door diefstal of door de politie) dan wordt de parkeerfunctie geactiveerd.
Word er daadwerkelijk in het voertuig ingebroken dan zal je de diefstal, en het vinden van de unit waar hij zich ook mag bevinden, toch niet kunnen beletten.
Daarom is de trackstar vooraan op het dashboard (wel zo onopvallend mogelijk) gemonteerd.
Bijkomend voordeel is, dat de paniekknop binnen handbereik blijft.
Het enige waar ik een opmerking over heb is, dat je niet verwittigd word via SMS (staat zo in de gebruiksaanwijzing) van een lage batterijspanning.
Die is waarschijnlijk TE laag geworden om nog een SMS te kunnen verzenden en daardoor zichzelf uitschakeld.
Dat was het zo een beetje
Eenvoudige progammatie van de verschillende instellingen.
Alles is van op afstand (met een GSM) in te stellen.
Rapportering, Polling, Parkeerstand werken perfect.
Alarm melding nog niet uitgeprobeerd.
De unit ergens 'onzichtbaar' (ergens onder het dashboard bv) plaatsen heeft een verminderde satellietontvangst tot gevolg, waardoor de positiebepaling zo'n 20-30 meter of zelfs meer kan afwijken.
Maar er zijn plaatsen genoeg te bedenken waar de unit vrij zicht heeft en toch niet direct opvalt. Achteraan op de hoedenplank bv....
Voor mij is het van belang dat ik precies weet "waar" mijn voertuig zich ergens bevind, zonder meer. Wordt het voertuig weggetakeld (door diefstal of door de politie) dan wordt de parkeerfunctie geactiveerd.
Word er daadwerkelijk in het voertuig ingebroken dan zal je de diefstal, en het vinden van de unit waar hij zich ook mag bevinden, toch niet kunnen beletten.
Daarom is de trackstar vooraan op het dashboard (wel zo onopvallend mogelijk) gemonteerd.
Bijkomend voordeel is, dat de paniekknop binnen handbereik blijft.
Het enige waar ik een opmerking over heb is, dat je niet verwittigd word via SMS (staat zo in de gebruiksaanwijzing) van een lage batterijspanning.
Die is waarschijnlijk TE laag geworden om nog een SMS te kunnen verzenden en daardoor zichzelf uitschakeld.
Dat was het zo een beetje

Danyel
- danyel
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Wat ik er nog wou aan toevoegen:
Het gebruik van een TrackStar op een motor geeft het grote voordeel dat je de unit op heel moeilijk te vinden plaatsen kunt bevestigen, en dat die toch een vrij zicht blijft behouden.
Indien de motor gestolen wordt, en de parkeerfunctie is geactiveerd, dan krijg je via SMS de ganse route binnen...totdat de motor ergens in een loods word binnengereden...maar dan weet je hem ook ongeveer staan aan de hand van de laatst verkregen coördinaten.
Wanneer de motor echter in een camionette wordt geladen, tja...dan geraak je snel het spoor bijster
Het gebruik van een TrackStar op een motor geeft het grote voordeel dat je de unit op heel moeilijk te vinden plaatsen kunt bevestigen, en dat die toch een vrij zicht blijft behouden.
Indien de motor gestolen wordt, en de parkeerfunctie is geactiveerd, dan krijg je via SMS de ganse route binnen...totdat de motor ergens in een loods word binnengereden...maar dan weet je hem ook ongeveer staan aan de hand van de laatst verkregen coördinaten.
Wanneer de motor echter in een camionette wordt geladen, tja...dan geraak je snel het spoor bijster

Danyel
- danyel
- WayPoint relatie
- Contacteer:
Hoelang een volgeladen batterij het uithoud weet ik niet precies, is ook sterk afhankelijk van het aantal SMSen die je het toestel laat verzenden. Maar dat zal zeker geen volle week zijn...Tonio schreef:Bedankt voor je uitgebreide en snelle antwoord.
Ik wil alleen nog weten of jij het stroomverbruik weet, want ik wil hem in de boot gebruiken en die licht de hele week stil, als ik dan het weekend wil gaan varen is de accu leeg, snap je
Je krijgt er wel een batterijlader bij waarmee je de unit constant van stroom kunt voorzien via een sigarettenaansteker (12V) of op het electriciteitsnet (220V).
Danyel
- danyel
- WayPoint relatie
- Contacteer:

Danyel
Trackstar
Goede morgen,
Nog een vraagje, met welke Garmin herleid je de coördinaten het snelst die de Trackstar opgeeft bij een calamiteit, om vervolgens een plaats en of een route te zien.
Ik heb een 2610 maar daar kan ik geen coördinaten aan opgeven?
Groetjes,Tonio
Nog een vraagje, met welke Garmin herleid je de coördinaten het snelst die de Trackstar opgeeft bij een calamiteit, om vervolgens een plaats en of een route te zien.
Ik heb een 2610 maar daar kan ik geen coördinaten aan opgeven?
Groetjes,Tonio

- danyel
- WayPoint relatie
- Contacteer:
De TrackStar geeft de geografische breedte en lengte (LAT/LON) in graden, minuten en duizendsten van een minuut (ddd°mm.mmmm'). Kaartdatum WGS84.
Zorg er dus wel voor dat die instelling dezelfde zijn op de sp2610.
Je moet niet persé een bestaand waipoint openen en herzien. Maak een nieuw willekeurig waypoint aan en verander de coördinaten in deze die je van de TrackStar hebt verkregen.
In MapSource dezelfde werkwijze, een nieuw waypoint aanmaken, coördinaten aanpassen en je hebt de positie op kaart.
Zorg er dus wel voor dat die instelling dezelfde zijn op de sp2610.
Je moet niet persé een bestaand waipoint openen en herzien. Maak een nieuw willekeurig waypoint aan en verander de coördinaten in deze die je van de TrackStar hebt verkregen.
In MapSource dezelfde werkwijze, een nieuw waypoint aanmaken, coördinaten aanpassen en je hebt de positie op kaart.
Danyel