Lang, langer, langst.

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
motorbeer
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Lang, langer, langst.

Bericht door motorbeer »

Van uit de club waar ik lid van ben, Aprilia Riders Association, gaan we eind augustus een lange toerrit doen. De volle versie is 988 km, zie ook de link in mijn handtekening. Er zitten wat stukjes snelweg in om om al te stedelijke gebieden te komen, maar veel is het niet. Er zijn ook twee kortere lussen mogelijk, ca 738 en 478 km. Mijn betrokkenheid hier bij is het uitwerken van de route in Garmin formaat.
Nu ben ik in dat kader nieuwsgierig wat de bezoekers van deze kroeg als langste TOERrit achter de rug hebben, leuk vinden etc.
En ja er is nog ruimte voor meer deelnemers.

Anne
276C op een blauwe CapoNord en op een zwarte Santos SAM; Montana 600 op ...........
1000 km voor een goed doel; de RubberButt. In 2015 een nieuwe editie; volg http://www.aprilia-riders.nl/agenda/rubberbutt voor het laatste nieuws.

BikerTeeCee
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door BikerTeeCee »

Hm, je schrijft niet of er overnachtingen bij zijn, ik ga er vanuit van wel gezien de afstand. Rijd je over niet snelwegen, dan zullen er al snel 2 en wellicht 3 overnachtingen bij moeten zijn.

Ik ben met mijn DragStar 1100 naar Portugal geweest en vorig jaar naar Zuid Polen. Naar Portugal tot Parijs over de snelweg (120 km/u) en daarna de Route National. De eerste dag 720 km gereden tot voorbij Tours. Totaal 2250 naar midden Portugal en deden er 3,5 dag over. Doel was snel naar Portugal.

Zuid Polen 1040 km in zo'n 12 uur tijd waarbij we Nederland en Duitsland over de snelweg hebben kunnen doen. Zuid Polen had niet echt een "snelle" weg :)

We hadden nog geen GPS, A-4tjes aan de binnenkant van het windscherm deden het ook wel. GPS ervaringen heb ik dus niet, maar ik ga er vanujit dat het de route rijden een stuk eenvoudiger had gemaakt.

Have fun,

Ton
Een dag niet op de motor is een dag niet geleefd

motorbeer
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door motorbeer »

GEEN overnachting. 's Ochtends heel vroeg vertrekken en 's avonds laat weer terug. Heet heet RubberButt naar aanleiding van Ironbutt (= 1000 mijl) wat ergens in VS gedaan wordt.

Anne
276C op een blauwe CapoNord en op een zwarte Santos SAM; Montana 600 op ...........
1000 km voor een goed doel; de RubberButt. In 2015 een nieuwe editie; volg http://www.aprilia-riders.nl/agenda/rubberbutt voor het laatste nieuws.

tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie

langere ritten (3 maal naar Franse bestemming)

Bericht door tony rave »

Mijn langere (vrijwillige) ritten op de motor.

Tweemaal van Oirschot (NL) naar Parijs heen en terug over alleen secundaire wegen, vertrek 05:00 uur, aankomst Parijs rond 11:00, vertrek Parijs rond 17:00 uur en terug in Oirschot rond 24:00 uur. Een daarvan op een zogenaamd 'zwart' weekend in Frankrijk. Inderdaad zagen wij bij het kruisen van autowegen veel verkeer maar de 'voor mij heilige' witte en gele wegen op de 1:200.000 Michelin kaarten waren zo goed als leeg. De RN's zijn te vermijden, het zijn 'jakkerwegen'. Op sommige trajecten kun je er uitsluitend tussen 12:00 tot 14:00 uur wat tijd winnen, als de Fransen aan tafel zitten.

Eenmaal heen en terug naar de bron van de Maas (nabij Pouilly en Bassigny. Toen naar/vanaf de BE/FR grens wat snellere wegen genomen, verder alleen de al genoemde 'witte en gele' Michelin wegen. Tweemaal warm eten, en veel pauzes. Erg hete dag maar gelukkig hebben veel van de Franse binnenwegen aan beide zijden een bomenrij.

Alle 3 tochten zijn rond de 1100km.
Goed te doen als je er uitgerust aan begint en ontspannen rijdt, met voldoende pauzes.
Het geheim zit toch vooral in deze factoren.

Andere, min of meer gedwongen, gelijk lange ritten (b.v. vanaf Wenen en vanaf de Dolemieten) naar huis vielen erg tegen en waren beslist geen pleziertjes.
Ж BaseCamp ► route-creatie & databeheer ║ auto-route & track & directe-route ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx, Nokia XR20 Ж

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”