Ik denk dat er nog slechts zeer weinigen zijn met ervaring met de Quest op de motor. Enerzijds omdat het toestel er pas net is (in combinatie met het seizoen); anderzijds omdat de motorbevestiging nog niet rond is.
Ik heb zelf wel een kort stuk proefgereden en dat ging an sich prima. De afleesbaar an sich is erg goed; het scherm toch echt wel vrij klein.
Ik heb eerder gereden met de GPS-V op de motor en daarbij slaat de balans sowieso om richting de streetpilots. Klein scherm, zwart-wit en geen gesproken aanwijzingen. Je hebt je ogen te veel op het scherm terwijl je naar de weg moet kijken.
Bij overgang van de sp-III naar de 2610 merkte ik bovendien dat ik ook bij stilstand veel meer van het scherm gebruik ging maken; even in en uitzoomen, kijken in welke omgeving ik zit; volgende bestemming aanwijzen op het scherm... Ook dat is bij de Quest wel mogelijk, maar lastiger.
Een groter scherm is tijdens het rijden zondermeer te prefereren. ga je het toestel veel op de motor en in de auto gebruiken en is de fiets relatief bijzaak, dan raad ik je toch de 276 of streetpilot aan. De 276 is eventueel ook op de fiets te gebruiken, de 2610 niet. Voor track-routes is de 276 zelfs beter dan de quest.
In algemene zin adviseer ik je je keuze niet primair te baseren op aanschafprijs maar echt op welk toestel het beste is voor je toepassing. En nee, dat is geen verkooppraatje

; ook deze afweging kan best leiden tot een goedkoper toestel.
Maar reken erop dat je het toestel lange tijd gaat gebruiken; als je dan alsmaar moet denken 'had ik toch maar.... ' is dat knap vervelend... Het is in ieder geval anders dan bij een mobiele telefoon waarvan je na twee jaar toch weer een nieuwe koopt...
Succes met je afweging; kom de toestellen eens vergelijken in Notter.