Problemen met downloaden van BaseCamp
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 7 mar 2013 19:17
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Heb ik inderdaad gedaan . Was trouwens één van de raadgevingen van de computerwinkel.
Nu weet ik het ook niet meer .
Ben nu bezig met een back up te maken van mijn belangrijkste gegevens op de computer .
Dan maar naar de computerwinkel en een herinstallatie doen . Is misschien het beste want pijn PC was
de laatste tijd nogal traag geworden ook.
Hoop dat het allemaal in orde komt .
Bedankt
Patrick
Nu weet ik het ook niet meer .
Ben nu bezig met een back up te maken van mijn belangrijkste gegevens op de computer .
Dan maar naar de computerwinkel en een herinstallatie doen . Is misschien het beste want pijn PC was
de laatste tijd nogal traag geworden ook.
Hoop dat het allemaal in orde komt .
Bedankt
Patrick
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 7 mar 2013 19:17
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Ondertussen is mijn PC binnen geweest voor een volledige opkuis maar nog steeds hetzelfde probleem . Ook virusscan uitgeschakeld niets helpt .
Heb ook ondertussen opnieuw antwoord gehad van Garmin Support . Hieronder hun beide antwoorden .
1. Eerste antwoord van hun gekregen na melding van probleem.
Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.
Hierbij de instructies om uw Windows register “uit te kuisen”:
1. Verwijder BaseCamp en alle andere Garmin producten met het ‘wijzig/verwijder software programma in het configuratie scherm van Windows.
2. Herstart de Computer
3. Klik op ‘start’
4. Klik op ‘uitvoeren’
5. Tijp REGEDIT en druk op Enter
Er komt een scherm tevoorschijn met de Windows Registers
1. klik op de ‘+’ voor de lijn HKEY_LOCAL_MACHINE of HKEY_CURRENT_USER
2. klik op de ‘+’ voor de lijn SOFTWARE
3. klik op de ‘+’ voor de lijn GARMIN
4. Rechtermuisklik op de lijn BASECAMP
5. Klik op verwijderen in het menu dat tevoorschijn komt
6. Bevestig het verwijderen als er om wordt gevraagd
7. Herstart de computer
8. Herinstalleer BASECAMP
Dit heb ik dus volledig gedaan ( zelfs tweemaal ) maar hielp niet .
Daarna opnieuw de hieronder vermelde mail naar hun gestuurd .
Beste,
Ik heb daarstraks uw instructies gevolgd om het probleem met BaseCamp op te lossen ( Windows register uitkuisen )
Het heeft helaas niet geholpen . Alles blijft zoals het was.
Dus als ik BaseCamp geopend heb dan gaat dit wel normaal open .
Ik kan BaseCamp wel goed openen door te klikken op het icoon van BaseCamp zolang de computer niet werd afgesloten .
Eens de computer éénmaal is afgesloten dan lukt het niet meer en kan dit enkel worden geopend door rechts te klikken op het icoon
en dan te openen als administrator . ( Dit is niet de ideale manier denk ik )
Dit zelfde gebeurt ook na het downloaden van Garmin Training Center.
Garmin Connect kan ik zelfs helemaal niet downloaden .
Er is dus blijkbaar echt wel een serieus probleem aan de hand als ik iets van Garmin wens te downloaden , maar ik heb
Deze zaken wel nodig binnenkort voor het verdere gebruik van mijn Garmin Edge 800. Hoe moet ik dit oplossen ??
Computer laten herinstalleren ??
Graag uw advies
MvG
Hierna antwoord van Garmin Support
Beste,
Mogelijk heeft u inderdaad niet genoeg administratieve rechten op uw pc om BaseCamp te kunnen gebruiken. Dit is Microsoft Windows gerelateerd en geen probleem van Garmin.
Wat moet ik hiermee ? Het komt erop neer dat ik dus niet met BaseCamp of Garmin Training Center kan werken .
Garmin Connect kan ik zelfs helemaal niet downloaden .
Heeft het dan nog zin om mijn Edge 800 te behouden en te gebruiken ?
MvG
Heb ook ondertussen opnieuw antwoord gehad van Garmin Support . Hieronder hun beide antwoorden .
1. Eerste antwoord van hun gekregen na melding van probleem.
Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.
Hierbij de instructies om uw Windows register “uit te kuisen”:
1. Verwijder BaseCamp en alle andere Garmin producten met het ‘wijzig/verwijder software programma in het configuratie scherm van Windows.
2. Herstart de Computer
3. Klik op ‘start’
4. Klik op ‘uitvoeren’
5. Tijp REGEDIT en druk op Enter
Er komt een scherm tevoorschijn met de Windows Registers
1. klik op de ‘+’ voor de lijn HKEY_LOCAL_MACHINE of HKEY_CURRENT_USER
2. klik op de ‘+’ voor de lijn SOFTWARE
3. klik op de ‘+’ voor de lijn GARMIN
4. Rechtermuisklik op de lijn BASECAMP
5. Klik op verwijderen in het menu dat tevoorschijn komt
6. Bevestig het verwijderen als er om wordt gevraagd
7. Herstart de computer
8. Herinstalleer BASECAMP
Dit heb ik dus volledig gedaan ( zelfs tweemaal ) maar hielp niet .
Daarna opnieuw de hieronder vermelde mail naar hun gestuurd .
Beste,
Ik heb daarstraks uw instructies gevolgd om het probleem met BaseCamp op te lossen ( Windows register uitkuisen )
Het heeft helaas niet geholpen . Alles blijft zoals het was.
Dus als ik BaseCamp geopend heb dan gaat dit wel normaal open .
Ik kan BaseCamp wel goed openen door te klikken op het icoon van BaseCamp zolang de computer niet werd afgesloten .
Eens de computer éénmaal is afgesloten dan lukt het niet meer en kan dit enkel worden geopend door rechts te klikken op het icoon
en dan te openen als administrator . ( Dit is niet de ideale manier denk ik )
Dit zelfde gebeurt ook na het downloaden van Garmin Training Center.
Garmin Connect kan ik zelfs helemaal niet downloaden .
Er is dus blijkbaar echt wel een serieus probleem aan de hand als ik iets van Garmin wens te downloaden , maar ik heb
Deze zaken wel nodig binnenkort voor het verdere gebruik van mijn Garmin Edge 800. Hoe moet ik dit oplossen ??
Computer laten herinstalleren ??
Graag uw advies
MvG
Hierna antwoord van Garmin Support
Beste,
Mogelijk heeft u inderdaad niet genoeg administratieve rechten op uw pc om BaseCamp te kunnen gebruiken. Dit is Microsoft Windows gerelateerd en geen probleem van Garmin.
Wat moet ik hiermee ? Het komt erop neer dat ik dus niet met BaseCamp of Garmin Training Center kan werken .
Garmin Connect kan ik zelfs helemaal niet downloaden .
Heeft het dan nog zin om mijn Edge 800 te behouden en te gebruiken ?
MvG
- JaVaWa
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 18984
- Lid geworden op: 11 feb 2008 23:46
- Locatie: Traiectum
- Contacteer:
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Probeer het eens door een nieuw gebruikersaccount aan te maken en dat te gebruiken.
Kijk op https://www.javawa.nl voor GPS-gerelateerde software, informatie en tips.
Mijn 152 GPS-toestellen
Mijn 152 GPS-toestellen
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 7 mar 2013 19:17
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Toch nog even meegeven dat bij het downloaden van Garmin Connect het downloaden telkens wordt afgebroken
en er dan de volgende melding komt ( Vakje )
Communicator Plugin
MSI Error . File not found .
en er dan de volgende melding komt ( Vakje )
Communicator Plugin
MSI Error . File not found .
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Er gaat me een lampje branden; weet niet of het relevant is:
Bij installeren van de communicator moet op een gegeven moment de browser afgesloten worden; als je goed leest krijg je daar een melding van. Er staat me bij dat je die foutmelding krijgt als je je browser NIET afsluit.
Kijk daar nog eens naar..
Bij installeren van de communicator moet op een gegeven moment de browser afgesloten worden; als je goed leest krijg je daar een melding van. Er staat me bij dat je die foutmelding krijgt als je je browser NIET afsluit.
Kijk daar nog eens naar..
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 7 mar 2013 19:17
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met mijn browser.
Ik gebruik Google chrome als browser. Als je de Garmin connector plugin wil downloaden ( wat mij dus niet lukt ) staat er vermeld dat het voor windows XP of later moet zijn. Ik heb windows 7 dus dat kan niet het probleem zijn.
Er staan twee browsers vermeld ( Internet explorer en firefox ) dus niet Google Chrome .
Zou dat het probleem kunnen zijn ?
Kan je met twee browsers werken ?
Dus eventueel internet explorer of firefox downloaden en dit gebruiken voor het downloaden van Garmin connect ?
Geeft dit geen problemen voor het gebruik van Google Chrome voor al de andere dingen die ik daarmee gebruik ?
Misschien dat dit wel een oplossing voor mij zou kunnen zijn ? Graag het advies van de kenners .
Alvast bedankt op voorhand
Patrick
Ik gebruik Google chrome als browser. Als je de Garmin connector plugin wil downloaden ( wat mij dus niet lukt ) staat er vermeld dat het voor windows XP of later moet zijn. Ik heb windows 7 dus dat kan niet het probleem zijn.
Er staan twee browsers vermeld ( Internet explorer en firefox ) dus niet Google Chrome .
Zou dat het probleem kunnen zijn ?
Kan je met twee browsers werken ?
Dus eventueel internet explorer of firefox downloaden en dit gebruiken voor het downloaden van Garmin connect ?
Geeft dit geen problemen voor het gebruik van Google Chrome voor al de andere dingen die ik daarmee gebruik ?
Misschien dat dit wel een oplossing voor mij zou kunnen zijn ? Graag het advies van de kenners .
Alvast bedankt op voorhand
Patrick
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Ik werk met chrome, maar heb ook IE. Geen enkel probleem. Dat zal het niet zijn. Maar heb in de gaten dat je, zodra de plugin gaat installeren, de browser even af moet sluiten; geldt zowel voor chrome als IE. Je krijgt daar ook melding van (maar die ziet niet iedereen).
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22931
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
er zijn wel meldingen van mensen waarbij iets niet werkte en dat het daarna met een andere browser wel werkte.
er is niet te zeggen ; die browser werkt wel en die niet, maar gewoon een andere browser gebruiken wil nog wel eens werken.
Ik vermoed dat je nog gewoon IE hebt op je pc , die zal niet zijn verdwenen alleen misschien uit de quick launch toolbar
er is niet te zeggen ; die browser werkt wel en die niet, maar gewoon een andere browser gebruiken wil nog wel eens werken.
Ik vermoed dat je nog gewoon IE hebt op je pc , die zal niet zijn verdwenen alleen misschien uit de quick launch toolbar
"Always Look on the Bright Side of Life"
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 7 mar 2013 19:17
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
Ik ga het toch eens proberen denk ik met een andere browser. Welke denken jullie ? Internet explorer of firefox ?
Ik denk dat ik wellicht toch wat verkeerd doe als ik Garmin Connect wil downloaden .
Er staat inderdaad vermeld dat je je browser moet afsluiten. Maar op welk moment ?
Als je je browser afsluit kan je toch niet verder met downloaden !!
Hierna zie je wat er wordt vermeld alvorens het downloaden te beginnen.
Download en installeer de Garmin Communicator-plugin.
U zult de browser opnieuw moeten starten. U kunt een bladwijzer aan deze pagina toevoegen en later terugkomen.
Downloaden voor Windows
Besturingssysteem Windows® XP Service Pack 3 of nieuwer
Internet Explorer 7+ of Firefox 3.0+
Moet ik de browser afsluiten als ik dit zie ? Of eerst klikken op " downloaden voor windows" en daarna afsluiten ?
Of nog later afsluiten ?
Ja, ik weet het ik ken er niet zo veel van .
Daarom alvast hartelijk bedankt met jullie raadgevingen, alleen hoop ik dat het eens zal lukken .
Patrick
Ik denk dat ik wellicht toch wat verkeerd doe als ik Garmin Connect wil downloaden .
Er staat inderdaad vermeld dat je je browser moet afsluiten. Maar op welk moment ?
Als je je browser afsluit kan je toch niet verder met downloaden !!
Hierna zie je wat er wordt vermeld alvorens het downloaden te beginnen.
Download en installeer de Garmin Communicator-plugin.
U zult de browser opnieuw moeten starten. U kunt een bladwijzer aan deze pagina toevoegen en later terugkomen.
Downloaden voor Windows
Besturingssysteem Windows® XP Service Pack 3 of nieuwer
Internet Explorer 7+ of Firefox 3.0+
Moet ik de browser afsluiten als ik dit zie ? Of eerst klikken op " downloaden voor windows" en daarna afsluiten ?
Of nog later afsluiten ?
Ja, ik weet het ik ken er niet zo veel van .
Daarom alvast hartelijk bedankt met jullie raadgevingen, alleen hoop ik dat het eens zal lukken .
Patrick
- HaWee
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 22931
- Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
- Locatie: Eindhoven
Re: Problemen met downloaden van BaseCamp
eerst klikken op downloaden voor windows
dan even wachten tot het bezig is
waarschijnlijk komen er nog een paar vragen van beveiliging en zo
als je op uitvoeren kunt klikken dan denk ik dat je kort daarna de opmerking krijgt om de browser af te sluiten
als je op save klikt kun je als hij klaar is met downloaden naar de download map gaan en dan eerst browser afsluiten en dan bestand dubbelklikken
dan even wachten tot het bezig is
waarschijnlijk komen er nog een paar vragen van beveiliging en zo
als je op uitvoeren kunt klikken dan denk ik dat je kort daarna de opmerking krijgt om de browser af te sluiten
als je op save klikt kun je als hij klaar is met downloaden naar de download map gaan en dan eerst browser afsluiten en dan bestand dubbelklikken
"Always Look on the Bright Side of Life"