guzzi vero schreef:Is het niet makkelijker van je NTU route een spoor te maken (deze blijft altijd gelijk onafhankeleijk van het kaartmateriaal), dan de kaartwissel te doen naar NT en van het spoor een route te maken in de NT versie?
Heb gewoon uit nieuwsgierigheid stap voor stap deze procedure gevolgd :
De stappen.
1) Route met (kenmerk NTU in de naam) gemaakt in BC met het profiel "Motorfiets", gebruik makend van kaart 2012.40 NTU
2) Route gedupliceerd en hernoemd, nu met kenmerk NT
3) Route NT herberekenen met profiel "Direct"
4) Kaartwissel in BC van 2012.40 NTU naar 2012.40 NT
5) Route NT herberekenen met profiel "Motorfiets"
Het resultaat is een exacte kopie van de oorspronkelijke route die vlekkeloos de BMW Nav IV, of eender elke andere GPS met kaartmateriaal 2012.40 NT, binnen glijdt.
en wou graag weten in hoeverre het laatste zinnetje (in cursief) ervan echt waar was.
Blijkt dus grotendeels, doch niet helemaal te kloppen. Nochtans is er binnen de computer (Mac in mijn geval) niets gewijzigd in de settings of de voorkeuren (tenzij NT en NTU achter het platte scherm zelf nog wat geheime info achterhouden waarmee ge-, be- en herberekend wordt). Tijdens mijn spielereien is er ook geen enkel gps-toestel op de computer aangesloten.
Nu, voor mij geen probleem, ik heb toch altijd de neiging om alles nog eens volledig te overlopen alvorens ik de gpx naar de andere reisgenoten verstuur. In dit geval zijn de verschillen op te lossen door gewoon hier en daar een viapuntje toe te voegen.