Op dit moment heb ik een aantal routes in BC aangemaakt.
Gebruikte kaart: OSM Duitsland. Op mijn Oregon 450t is dezelfde kaart (zelfde datum) ook geïnstalleerd.
Onderstaand probleem doet zich ook precies zo voor als ik gebruik maak van de OFM kaarten
Als ik nu mijn routes vanuit BC naar mijn toestel verzend blijkt dat het aantal km. van de routes nog al wat verschilt.
Voor het hiken/wandelen met mijn groep maakt dit nogal wat uit.
Routes zijn gemaakt in BC met profiel: Hiken -vermijd snel- en tolwegen-. Bij 'toestel overdracht' heb ik niets aangevinkt.
Op de Oregon is ook het profiel 'hiken' actief.
Als ik nu bij 'waarheen' een route selecteer, zie ik in eerste instantie even op het scherm: afstand xx km en een paar tellen later is het aantal km. duidelijk hoger. De 'xx' km zijn in eerste instantie minder dan door BC berekend en de km. nà een paar seconden zijn vaak een 6 tal km. méér dan in BC berekend.
Op de Oregon heb ik het profiel 'hiken' op: Berekeningswijze= op verzoek / zet vast op weg=nee / Te vermijden=niets / route herberekenen=uit staan.
Als ik nu op de GPS kaart inzoom op mijn route zie ik geen verschil in de gebruikte weggetjes, die ik op BC. zie.
Als ik van dezelfde route een track aanmaak heb ik het probleem niet. Maar ja, een track is weer wat minder zichtbaar op het scherm en geeft geen routeaanwijzingen.
Wie weet hoe ik beide afstanden weer gelijk kan krijgen??