SiRFInstantFix™ Ensures Rapid, Robust First Fix, Removes Barrier to Weak-Signal Navigating.
Deze aankondiging werd twee dagen terug door SiRF gelanceerd.
De benodigde fix van de satellieten wordt met de hierboven genoemde SiRFInstantFix software drastisch bekort en juist daardoor is een totale fix met meerdere satellieten onder moeilijke omstandigheden vele malen korter, omdat de fix dan niet zo vaak opnieuw hoeft te beginnen.
De wekelijks bijgestelde software is te downloaden vanaf een server en geschikt voor op SiRFstar III-gebaseerde producten.
Al lezende op de SiRF site is de SiRF software gebaseerd op een optimalisatie van de versterking van het antenne signaal.
We zitten hier in de GPS stamkroeg en als niet-electronica man durf ik mede daarom de stelling aan, dat die zgn. SiRF star III chipset eigenlijk alleen maar geoptimaliseerde software inhoudt, waarvoor de GPS fabrikant uiteraard moet betalen.
De GPS fabrikant levert een zgn. nieuw toestel, maar voor het SIRF gebeuren is alleen de firmware aangepast met de gepatenteerde SiRF software.
Daarom verwacht ik, dat Garmin binnenkort, evt. tegen betaling, begint met het aanbieden van met SiRF uitgebreide firmware voor mijn in dat opzicht gedateerde Quest.
Schiet me maar lek!