Om er even 2 te noemen: (OK, dit wordt even technisch... )
1: Je maakt gebruik van Frames, wat voor een zoekrobot echt moeilijk is om op je website te geraken (lees bijna onmogelijk). Dus heb je geluk dan andere websites niet enkel naar jullie hoofdpagina (index.html) linken, maar vooral naar de binnenliggende pagina's, want op jullie hoofdpagina staat niks-null-nada inhoud en zelfs geen links naar andere pagina's (bekijk de broncode van 'www.gps.nl' maar eens goed, dit is echt wat de zoekrobot te lezen krijgt en die kijkt niet naar Meta, maar naar reële inhoud). Frames zijn trouwens altijd al uit den boze geweest voor goede webpagina's. Maar sinds ruim een jaar of 5 worden ze door geen enkele serieuze webdesigner nog gebruikt om heel wat redenen.
2: Javascript voor je navigatie... echt waar, niet doen!! Toegegeven, jullie doen het nog behoorlijk, zodat je site ook zonder javascript (met javascript uitgeschakeld dus) nog werkt. Maar die springende menu's, dat lijkt vlot te werken, maar is alles behalve gebruiksvriendelijk. Heel wat gebruikers hebben het bijvoorbeeld moeilijk om goed te 'mikken' op zo'n uitklapmenu's. En niet te vergeten, zoekrobots hebben een hekel aan javascript (of juister, ze springen er vlotjes over en missen hierdoor vaak links naar anders pagina's).
Als je het mij vraagt is het een wonder dat jullie überhaupt door Google vermeld worden. Ik zie maar 1 reden: jullie bieden informatie aan die nergens anders zo volledig en goed geschreven is. Reden genoeg voor andere mensen om te verwijzen naar jullie (binnenste) webpagina's en langs hun website om komt Google dan bij jullie terecht. Je index.html-pagina... die heeft Google vast op de allerlaatste plaats staan, als ze al geïndexeerd werd!
Mijn mening: jullie website heeft een hele goede inhoud, maar jammer genoeg geen duidelijke gebruiksvriendelijke structuur, een rommelige lay-out en een draak van een navigatie. En dat smaken verschillen kan best zijn, maar een 'mooie' website kan toch bijna iedereen bekoren en er zijn echt mensen die weten wat mooi is, geloof me!
Ik lees dat er plannen zijn om dit (als er tijd is

Mocht het er toe doen, ik ben zelf webdesigner en zit geregeld in werkgroepen rond de richting die we in de toekomst met websites zullen uitgaan. Dan weet je waar m'n reactie vandaan komt (beroepsmisvorming, ik weet het...)
Succes!!!